عضو شورای شهر بندرعباس:

تعدادی از محلات از کمبود آب در عذاب‌اند



صد و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس برگزار شد. عضو شورای شهر با انتقاد به وضعیت آبرسانی به برخی از مناطق شهر گفت:«شهروندان محلات دو هزار، کمربندی و قسمتی از بلوار امام حسین (ع) از کمبود آب در عذاب هستند. راجع به این وضعیت فکری شود». 
«عیسی عباسی»، عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستورکار گفت: شهروندان از دیرباز تاکنون با مشکل آب مواجه هستند. در کنار دریا هستیم اما آب نداریم و با بحران آب رو به رو هستیم. از شهروندان خواهشمندم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.  وی افزود: هرمزگان بیش از دو دهه با بحران آب مواجه است مسئولان برای این بحران چاره‌اندیشی کنید. مردم دو هزار کمربندی و قسمتی از بلوار امام حسین (ع) از کمبود آب در عذاب هستند. راجع به این وضعیت فکری شود. عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: مردم شهر بندرعباس نباید عوارض آزادراه بندرعباس- شهید رجایی پرداخت کنند. بارها در صحن شورا این موضوع را مطرح کردم؛ پیگیری‌های زیادی انجام شده است، استاندار و نمایندگان مجلس قول رسیدگی دادند اما هنوز کاری انجام نشده است.عباسی با بیان اینکه طولانی بودن صف‌های بنزین با توجه به گرمای هوا اصلا پذیرفته نیست و ما مسئولان باید پاسخگو وضعیت باشیم، اضافه کرد: پل شهید زارعی در بلوار راه آهن و پل شهید تختی نژاد در بلوار امام حسین(ع) را سریعا به بهره‌برداری برسانند تا رضایت مردم را داشته باشیم.
  

برای شورای آینده لیست می‌بندند

«احمد کناری‌نژاد»، عضو دیگر شورای شهر در تذکری گفت: تقریبا دو ماه است که نامه برگشت به کار مسئول حراست شهرداری بندرعباس زده شده است اما مشخص نیست این شخص هستند یا نیستند؛ سیستم حراست شهرداری بلاتکلیف است و وضعیت این فرد باید زودتر تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه تضادهایی که در رفتار شهردار با کارکنان وجود دارد باعث سرخوردگی پرسنل شهرداری شده است، افزود: شهردار سریعا حوزه حراست را تعیین تکلیف کنند.
کناری‌نژاد افزود: آقای شهردار در حال پخش کارت هدیه در سطح شهر هستند؛ این پول‌ها از کجا می‌آید؟ با چه نیتی آقای شهردار کارت هدیه توزیع می‌کند؟ اگر بحث انتخابات شورا را دارند، با پول مردم؟ شهردار تغییر کرد که بعضی از تخلفات و موضوعات سیاسی انجام نشود اما آقای شهردار در محلات، لیدرها را بابت کار انتخاباتی می‌بینند و برای شورا لیست می‌بندند.عضو شورای شهر بندرعباس گفت: شهردار بندرعباس باید به صحن شورا بیایند و در این خصوص پاسخگو باشند. 
کناری‌نژاد در تذکر و توصیه‌ای به شهردار بندرعباس عنوان کرد که نسبت به نزدیکان خود دقت کنید. 
وی افزود: پروانه‌ای با بیش از یک میلیارد تخفیف صادر می‌شود که از نزدیکان شهردار بودند. پروانه هشت طبقه به 28 میلیون تومان صادر می‌شود. 
  

به افکار عمومی آسیب نزنیم

«مصیب نظری» در پاسخ به تذکر «احمدکناری نژاد»، عضو شورای شهر گفت: تذکراتی که به هیئت رئیسه ارجاع می‌شود را شخصا پیگیری کرده و نامه می‌زنیم. شهردار و مجموعه شورا وظیفه‌شان پاسخ‌گویی است.
رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: اگر موضوع تخلفی مطرح است ابتدا باید تحقیق لازم انجام شود بعد در بین افکار عمومی مطرح شود؛ اینکه بدون بررسی چنین مواردی را بیان کنیم به افکار و اعتماد عمومی ضربه می‌زنیم.
نظری عنوان کرد: اگر بحث فساد است که تاکنون نبوده یا تخلف یا اجحافی است ابتدا باید پیگیری‌های لازم انجام شود بعد مطرح شود. وظیفه ما حمایت از منافع مردم و پرسنل شهرداری است.«یعقوب دبیری نژاد»، نائب رئیس شورای شهر بندرعباس در واکنش به نطق کناری‌نژاد گفت: شان شورا شان نظارت است. اگر شائبه‌ای را مطرح می‌کنیم و نسبت به موضوعی دغدغه‌ داریم باید طرفین را بخواهیم، آن را اثبات و بعد مطرح کنیم.وی افزود: اینکه تهمت بزنیم که فلان شخص یک میلیارد تخفیف پروانه گرفته است، درست نیست. همین الان من مطرح کنم یک بساز بفروش پرونده‌هاش از بایگانی شهرسازی برداشته می‎شود و روی میز فلان عضو شورا است؛ این درست نیست که در صحن شورا مطرح شود. خواهشمند است تا زمانی که یک موضوع را کالبدشکافی نکردیم، مطرح کردنش درست نیست.دبیری‌نژاد گفت: از جا به‌جایی مدیران یا پرسنل با نظر اعضای شورا می‌گویند؛ بررسی که می‌کنید می‌بینید فلان کارمند اصلا سر کار نیست؛ بعد از انتخابات مجلس اصلا سرکار نیامده یا 9 صبح می‌آید و 11 می‌رود و این را به اعضای شورا نسبت می‌دهند. یک زمانی سیستم از حکومت آقازاده‌ها می‌نالیدند و الان باید از حکومت دامادها بنالیم. 
  

جا به جایی اعتبار احداث پایانه مسافربری برای تجهیز ساختمان پلیس 

در ادامه جلسه برخی از نامه‌های شهرداری در صحن شورا جهت رای‌گیری و اظهار نظر طرح شد که از جمله آن، جا به جایی اعتبار احداث پایانه مسافربری برای تجهیز ساختمان پلیس بود. «نامه شهرداری بندرعباس درخصوص جا به جایی اعتبار ردیف بودجه احداث پایانه مسافربری جدید به مبلغ 1 میلیارد تومان برای توسعه ظرفیت‌های مدیریتی پلیس راهور با موافقت اعضای شورای شهر مصوب شد». «نامه شهرداری بندرعباس درخصوص مساعدت به کانون فرهنگی هنری شجره طیبه {مسجد امام محمد باقر(ع)} جهت برگزاری مراسم عید سعید غدیر و پوشش 5 غرفه در بلوار ساحلی مبلغ 20 میلیون تومان به عنوان کمک به موسسات بخش خصوصی ارجاعی از کمیسیون اقتصاد، برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری با موافقت اعضای شورای شهر مصوب شد». «نامه شهرداری بندرعباس درخصوص مساعدت به هیئت رقیه الحسین در برپایی مراسمات دهه اول محرم تحت عنوان کمک به بخش عمومی به مبلغ 30 میلیون تومان با موافقت اعضای شورای شهر مصوب شد». «نامه شهرداری بندرعباس درخصوص مساعدت به موسسه خیریه گل‌های باغ امید جهت هزینه‌های توانبخشی، بهداشتی، درمانی و آموزشی پسربچه‌های 2 تا 14 ساله دارای معلولیت خفیف ذهنی به عنوان کمک به مراکز غیر دولتی و خانواده‌ها برای نگهداری معلولین، سالمندان و بیماران روانی با موافقت اعضای شورای شهر مصوب شد». «نامه شهرداری بندرعباس درخصوص کمک مالی به مرکز مدیریت حوزه علمیه استان هرمزگان جهت تامین تجهیزات اداری و سرمایشی مرکز مشاوره اسلامی سما به مبلغ 80 میلیون تومان با موافقت اعضای شورای شهر مصوب شد». «نامه شهرداری بندرعباس درخصوص کمک مالی به مسجد امام محمد باقر (ع) واقع در بلوار امام حسین(ع) کوی نیایش از محل اعتبارات سازمان فرهنگی ورزشی به مبلغ 50 میلیون تومان با موافقت اعضای شورای شهر مصوب شد».
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها