کشت ۶۰۰ هزار نهال حرا در سواحل هرمزگان از آذرماه



رئیس اداره جنگل، منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: کشت ۶۰۰ هزار نهال حرا با همکاری جوامع محلی در سواحل هرمزگان از آذرماه آغاز می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، رئیس اداره جنگل، منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عبدالعزیز کرد در تشریح این خبر افزود: امسال مردم ساحل نشین جاسک، سیریک، بندرعباس، میناب، قشم، بندرخمیر و بندرلنگه نهال‌های تولید شده را در دهانه رودخانه‌ها و محل جزر و مد دریا کشت می‌کنند.

عبدالعزیز کرد بیان کرد: حفاظت از خاک و سواحل در برابر امواج و طوفان‌های دریایی، سرسبزی سواحل وکرانه‌های خلیج فارس، کاهش آلودگی آب دریاها، ایجاد محلی امن برای زیست پرندگان-حشرات و تکثیرآبزیان، کاهش دمای محیط سواحل و ایجاد نقاط مستعد برای توسعه گردشگری و اکوتوریسم از اهداف تولید و کاشت نهال‌های حرا است.

رئیس اداره جنگل، منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عنوان کرد: رویشگاه‌های طبیعی جنگل‌های مانگرو؛ منطقه سایه خوش شهرستان بندرلنگه، بندرپل شهرستان بندرخمیر، خورخوران قشم، خور تاسبر بندرعباس، منطقه تیاب و کلاهی میناب، خورآذینی سیریک، و منطقه کوه مبارک جاسک است.

 

سطح جنگل‌های حرا در هرمزگان بیش از ۲۰ هزار هکتار است که در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین سطح جنگل‌های طبیعی مانگرو را دارا است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها