دسترسی به تمام VPNها غیرممکن شد



 دسترسی به فیلترشکن ها ساعاتی پس از اعلام رفع محدودیت های اینترنت بین الملل از سوی وزارت ارتباطات تقریبا دسترسی به فیلتر شکن ها قطع شده است. این سایت البته این سخت گیری ها را بسیار ضرر زننده در بلند مدت اعلام کرده است.

   

به گزارش صبح ساحل،  از ساعت حدود ۲۰:۰۰ روز ۲۴ مهر دسترسی به تقریبا تمام VPNها غیرممکن شده است.

این اتفاق درست در روزی رخ می‌دهد که وزارت ارتباطات تاکید کرده بود تمام محدودیت‌های اینترنت به جز دو اپلیکیشن (واتس‌اپ و اینستاگرام) برداشته شده‌ است.

مشخص نیست روند مسدود سازی VPNها تا کجا ادامه دارد. اما تصور تصمیم‌گیران مبنی بر اینکه «شبکه ملی اطلاعات» مشغول کار است و اپلیکیشن‌های ایرانی بدون اختلال کار می‌کنند، تصور غلطی است: ادامه فعالیت همین استارتاپ‌ها نیازمند خدمات و سرویس‌هایی است که یا فیلتر هستند یا تحریم.

 

هیچ محدودیتی غیر از محدودیت روی دو پلتفرم امریکایی اینستاگرام و واتساپ وجود ندارد!

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: تقریبا دو روز است که هیچ محدودیتی غیر از محدودیت روی دو پلتفرم امریکایی اینستاگرام و واتساپ آن هم به دلایل ملاحظات امنیتی وجود ندارد. محدودیت هایی که در روز های گذشته در بعضی ساعت های روز وجود داشت که به دستور نهادهای امنیتی ایجاد می شد دو سه روز است برداشته شده است.

وی افزود: تصمیم گیری درباره این دو پلتفرم باید در مراجع ذیصلاح بررسی شود. پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناسد و نقش محوری هرازگاهی در آشوب ها به عهده دارد و مجب ناامنی در کشور می شود طبیعتا بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور نیست و به هر حال ممکن است تصمیات دیگری هم در مورش گرفته شود. 

این ادعا در حالی که هنوز بسیاری از پلتفرم های خارجی مانند اپ‌استور و گوگل‌پلی همچنان فیلتر هستند.

      

منبع: دیجیاتو، دنیای اقتصاد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها