12

مهر

1403


ورزشی

05 مهر 1393 08:30 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - خداوندمنان را شاکرم که زبانی گویا وعقلی سالم وبدنی سالم جهت عبادت و خدمت به او وخلق خدا برایم عطاء فرمود. تا بدور از هرگونه بغض وکینه آن چه امروز به فوتبال هرمزگان سایه افکنده انشاء‌کنم تاشاید اداء دینی باشد دراین راه همه مسوولند اگر مشکلی وخطائی صورت پذیرد به هرنوع کمک نمایند.  تازه فوتبال جان می‌گرفت و کم‌کم‌داشت به سیاست‌های درازمدت خود جامعه عمل می‌پوشاند که دریک اقدام سیاسی نه ورزشی از سوی مسئولین اداره کل ورزش وجوانان وقت با تعویض مهره اصلی آن بنابه خواست بعضی‌ها این دگرگونی به وقوع پیوست.هیات فوتبال که پس از برکناری رنجبریان وانتخاب بحث برانگیز ریاست جدید وبرنامه‌های خود آماده تحولی بنیادی بود پس از گذشت 7 ماه از مجمع این فوتبال هرمزگان بود که تازه از راه‌های هموار گذشته به چاله وچوله‌ها می‌رسید چرا که طی این مدت 7 ماه هیات فوتبال فقط بایک نفر اداره می‌شد آن هم رئیس جدید بود که هرگز طی این مدت یک ماه نیز برمسند کار نبوده وکسانی که خود را یکی از ستون‌های هیات می‌پنداشتند عاطل وباطل می‌گشتند وحق هیچ گونه اظهارنظر وپی‌نویس نامه‌ها را نداشتند. آن هایی که خود فدایی ریاست جدید شده بودند حالا می‌فهمیدند چکارکرده‌اند ولی باز امیدوار به آینده وانتخاب‌شان در پست‌های نایب‌رئیس ودبیرهئیت تا بتوانندجایگاهی داشته باشند اما باز هم دستشان از خیلی مسائل کوتاه بوده تا جایی‌که رودر روی یکدیگر قرار گرفتند.

مسائلی که طی دوسال گذشته تاکنون درهیات فوتبال گذشته ومی‌گذرد فقط به مواردی از آن اشاره می‌شود.

-1 تغییرمتعدد درکمیته‌ها از جمله مربیان،‌روابط‌عمومی،داوران، مسابقات و ... که آن چه بیشتر موردتوجه است درکمیته مسابقات است که طی یک سال گذشته می‌توان به بعضی از دسته‌گل‌های آن پرداخت .

-2 تشکیل سازمان لیگ که هرگز مجمع عمومی آن برگزار نگردید. این سازمان دارای 15 ماده است ولی هیچ کدام از مواد آن عملی واجرا نشد بجز ماده 5 آن که انتصاب رئیس سازمان است. براین اساس سازمان لیگ استان اعتبار ووجاهت قانونی ندارد.

-3 انحلال سهمیه آسیا ویژن هرمزگان که با کمال تاسف طی دوسال به علت کم‌کاری، فدراسیون فوتبال مجبور شد آن را از استان هرمزگان حذف کند.

-4 برنامه‌ریزی درمسابقات لیگ برتر استان فصل 93-92 جدول 14 تیمی ترسیم می‌شود ولی برنامه جدول 13 تیمی به تیم‌ها تحمیل می‌نمایند.

-5 برنامه‌ریزی درمیزبان ومیهمان تیم‌ها درلیگ برتر رعایت نشد به طوری که یک تیم مجبور بود در دوررفت 4 میزبانی متوالی داشته باشد ورنج دور برگشت را تحمل نماید.

-6 برنامه‌ریزی غلط دراستراحت تیم‌های نوجوانان استان فصل 93-92 که باید استراحت از تیم پنجم شروع می‌شد  ولی استراحت از تیم اول شروع شده بود که خود در سرنوشت تیم‌ها تاثیرگذار است.

-7 انجام مسابقات لیگ دسته اول که تنها به یک مورد آن اشاره می‌شود وآن این که تیمی از وجود بازیکنانی بهره می‌برد که نمی‌توانستند این تیم را همراهی کنند زیرا این بازیکن درهمان فصل با تیم شهرداری بندرعباس به عنوان مربی دارای قراردادبوده  و به عنوان بازیکن درهمین فصل برای تیم دیگری برایش کارت بازیکن صادر وبازی کرده است.

-8 درمسابقات لیگ دسته دوم استان کاری بسیارعجیب ولی واقعی صورت گرفته وتاکنون نیز ادامه دارد وهیات فوتبال هرگز نتوانسته جلو این اشتباه فاحش خود را بگیرد. بازیکنی که درهمین فصل درلیگ برتر ولیگ دسته اول بازی کرده است درلیگ دسته دوم به عنوان تیم سوم نیز برای  باشگاه دیگری   بازی می‌نمایدو تاکنون دربرابر سه تیم بازی کرده و موجب اعتراض سه تیم  قرارگرفته است  ولی تاکنون عکس‌العملی از سوی هیات فوتبال استان صورت نگرفته است.. این شمه‌ای از مشکلات موجود در هیات فوتبال استان هرمزگان است که تاکنون هیچ نظارتی صورت نگرفته است.  

دیدگاه ها (0)
img