کانادا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد



دولت کانادا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، وزارت خارجه کانادا روز چهارشنبه از اعمال تحریم علیه شش شخص و دو نهاد ایرانی خبر داد.
«صنایع هوایی قدس» و «صنایع هوایی شاهد» نهادهای تحت تحریم قرار گرفته هستند.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا در این باره ادعا شده است که این دو نهاد که در فهرست قرار گرفته‌اند کلید فعالیت‌های ایران در بی‌ثبات‌ کردن صلح و ثبات بین‌المللی از طریق فروش تسلیحات به روسیه و ارسال پرسنل نظامی جهت کمک و آموزش به نیروهای روسی برای استفاده از تسلیحات ایرانی هستند.

 

توییت وزیر خارجه کانادا پس از اعمال تحریم علیه ایران

به نوشته ایسنا، وزیر خارجه کانادا در توییتی در پی اعمال تحریم‌های ضدایرانی، در اقدامی مداخله جویانه از ناآرامی‌های اخیر ایران حمایت کرد.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا روز چهارشنبه در توییتی با اقدامی مداخله جویانه مدعی شد: روز به روز شرایط در ایران بدتر می‌شود. ما دو نهاد و شش شخص را که در نقض حقوق بشر دخیل بوده‌اند، تحریم کردیم. ما به ایستادن در کنار مردم ایران ادامه خواهیم داد.

 

روز گذشته نیز، دولت فدرال کشور کانادا به طور رسمی ورود مقامات رده‌ بالای ایران را به کانادا ممنوع کرده است اما این بار با طرح جدیدی که به ماموران مرزی اجازه می‌دهد مانع هرگونه دسترسی خارجی به این کشور شود.

وزرای کابینه دولت کانادا، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری مجازی  تایید کردند که این اقدام ذیل قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان این کشور که یک ماه پیش وعده آن داده شده بود، حالا اجرایی شده است.

وزرای کابینه تایید کردند، این طرح به مقامات کانادا اجازه می‌دهد که درباره هر یک از مقامات ایرانی که پیش از این نیز در کانادا بوده‌اند، تحقیقات به عمل بیاورند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها