موافقیت رئیس جمهور با استعفای رستم قاسمی/ «افندی‌زاده» سرپرست وزارت راه شد



رئیس‌جمهوری در پی موافقت با استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، سیدابراهیم رئیسی با تقدیر از تلاشهای رستم قاسمی در دوران مسولیت خود در وزارت راه و شهرسازی و آرزوی سلامتی برای وی، با استعفای او در پی تشدید بیماری، موافقت و ابراز امیدواری کرد که بتوان از توانمندی‌های قاسمی پس از بهبودی کامل استفاده شود.

در پی قبول استعفای رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی، رییس‌جمهوری شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

«سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز شب گذشته با اشاره به تغییرات جدی مدیریتی در وزارت راه، گفت که گزینه پیشنهادی برای جایگزینی رستم قاسمی یکشنبه آینده (ششم آذر) به مجلس معرفی می‌شود.   

 

نگاهی به خداحافظی وزیر راه و شهرسازی از دولت

رییس‌جمهور درحالی با استعفای رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد که شایعه خروج او از ساختمان این وزارتخانه، چند هفته‌بود که بر فعالیت‌های عمرانی و حمل‌ونقل در کشور سایه انداخته بود.

سید ابراهیم رییسی ـ رییس‌جمهور با استعفای رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی، به دلیل آن‌چه تشدید بیماری وزیر اعلام شده، موافقت کرد و شهریار افندی‌زاده به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب شد.

روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ضمن تایید این خبر اعلام کرد که هنوز گزینه جایگزین رستم قاسمی مشخص نیست.

رستم قاسمی روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ متن استعفای خود را تقدیم رییس‌جمهور کرده است. او در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت شرکت نکرد تا گمانه‌زنی‌ها نسبت به خداحافظی او از سمت خود تقویت شود. گزینه‌هایی هم به عنوان افراد جانشین رستم قاسمی مطرح شده اما هنوز چیزی مشخص نیست و حتی سخنگوی دولت درباره استعفای قاسمی یا گزینه‌های جاگزین او صحبتی نکرده است.

در هفته‌های گذشته انتقادهایی نسبت به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه نهصت ملی مسکن که از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است مطرح شده بود.

پیشتر و در هفته‌های گذشته یک بار شایعه استعفای وزیر راه و شهرسازی در رسانه‌ها مطرح شده بود که قویا تکذیب شد و چند روز پس از آن، قاسمی در برنامه‌ای در فرودگاه امام حاضر شد؛ این خبر بار دیگر پنج‌شنبه گذشته مطرح شد که تا امروز رسما تایید نشده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها