در پي ممنوعيت تبليغات قطر از سوي حمل و نقل شهری لندن؛

قطر در سرمایه‌گذاری در لندن تجدید نظر می‌کند



پس از اینکه حمل و نقل شهری لندن تبلیغات قطر را ممنوع کرد، دوحه در حال بررسی و تجدیدنظر در سرمایه گذاری خود در لندن است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، حمل و نقل شهری لندن در روزهای اخیر به دلیل نگرانی از موضع قطر درباره حقوق همجنسگرایان و رفتار این کشور با کارگران مهاجر، تبلیغات مربوط به قطر را در سطح اتوبوس، تاکسی و مترو ممنوع کرد، اقدامی که دوحه را به شدت عصبانی کرده تا جایی که آشکارا خشم خود را بابت انتقاداتی که غرب از این کشور قبل از شروع جام جهانی فوتبال کرده بود، ابراز کرد.

در سال ۲۰۱۹، صادق خان، شهردار لندن از سیستم حمل و نقل شهری خواست، نحوه مدیریت تبلیغات و حمایت از کشورهای دارای قوانین ضد همجنس‌گرایی را بررسی کند. این امر منجر به تعلیق تبلیغات جدید از ۱۱ کشور از جمله قطر، پاکستان، برونئی و عربستان شد.

حمل و نقل شهری لندن روز جمعه اعلام کرد، برخی از تبلیغات قطر از آن زمان تاکنون همچنان تبلیغ می‌شده است اما در پی اعتراض‌های اخیر کاملا تبلیغات قطر ممنوع شد؛ هنگامی که تیم‌های اروپایی در جام جهانی فوتبال در قطر از استفاده از نشان‌ها در حمایت از همجنسگرایان منع شدند.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک منبع حاضر در تجدیدنظر قطر در سرمایه‌گذاری در لندن نوشت، مسوولان حمل و نقل شهری به ریاست خان این هفته با نهاد ناظر جام جهانی و سازمان گردشگری قطر تماس گرفته و آنها را از ممنوعیت مطلع کردند.

در واکنش به این اقدام، قطر تجدیدنظر در سرمایه گذاری‌های فعلی و آتی خود را در لندن شروع کرده و در حال بررسی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در دیگر شهرهای انگلیس و سایر کشورهای تحت‌الحمایه بریتانیا است.

این منبع افزود که این ممنوعیت به عنوان پیامی از سوی دفتر شهردار تعبیر شده است مبنی بر اینکه از محصولات قطری در لندن استقبال نمی‌شود.

در دو دهه گذشته، قطر به یکی از بزرگترین سرمایه گذاران لندن از طریق صندوق دارایی مستقل تبدیل شده است که دارایی‌هایی به ارزش ۴۵۰ میلیارد دلار از جمله در املاک، مغازه‌ها، هتل‌ها و سهام بزرگ فرودگاه هیترو را مدیریت می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها