در مراسم تحلیف ۵۴ نفر از کارآموزان کانون وکلای استان هرمزگان عنوان شد؛

وکلا، بال عدالت در جامعه باشند / ضرورت تقویت نقش وکلا در پرونده های مصالحه



مراسم تحلیف ۵۴ نفر از کارآموزان کانون وکلای استان هرمزگان با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان بندرعباس، اعضای هیئت مدیره کانون وکلا، نماینده مردم هرمزگان در مجلس و جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، رئیس کانون وکلا دادگستری استان هرمزگان در مراسم تحلیف گروهی از کاراموختگان وکالت بیان داشت؛ یک وکیل افزون بر راست گویی و درست کرداری می‌بایست تمام قد از مردم دفاع نموده، در راه احقاق حق و ابطال باطل گام برداشته، پاسدار قانون باشد.


وی افزود؛ وکلا باید از سیاسی کاری پرهیز کنند ولی این بدان معنا نیست که در برابر مسائل روز جامعه منفعل باشند، یک وکیل باید با احاطه بر علوم انسانی بویژه تاریخ،ادبیات، علوم اجتماعی و سیاسی نیازهای جامعه وآسیب‌های اجتماعی را شناسايي و به صورت دانش محورانه آنرا به لايحه های تصمیم ساز نظام ارائه تا موجبات پیشرفت کشور را فراهم نماید. به گفته ی وی؛ کانون های وکلا حلقه واسط میان مردم و حاکمیت بوده و در راستای رسالت ذاتی خویش در کنار دادگران دادگستری بعنوان بال دیگر فرشته عدالت باید مدافع قانون مداری بوده و از قانون ستیزی جلوگیری کنند.

قاسمی همچنین تاکید کرد؛ آینده از آن کسانی است که خود را با علم روز و نیازهای پیش روی مردم تطبیق دهند و تاکید نمودند وکلا در راه تخصصی کردن قدم و قلم زنند. هرمزگان با وجود ظرفيت های بسیار بالا در همه زمینه ها بویژه تجارت دریایی آینده روشنی پیش رو دارد که وکلای جوان باید به بهترین نحو ممکن از آن بهره برند.
در پایان به وکلای جوان مژده داد؛ کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در صدد تهيه مکانی مناسب و در خور جهت استقرار وکلای دادگستری و ملاقات با موکلین خویش و ارائه خدمات از جمله خدمات مشاوره ای و معاضدتی به هم استاني های گرامی می‌باشد.

  

تقویت نقش وکلا برای ایجاد مصالحه در پرونده‌های قضایی


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه کار وکالت، مسئولیتی بسیار سخت و حائز اهمیت است، گفت: باید این فرصت را برای خدمتگزاری به مردم مغتنم شمرد.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه و عموم مردم برای جایگاه وکالت احترام خاصی قائل هستند و به موازات آن، یک وکیل نیز برای موفقیت در کار خود نیازمند جلب اعتماد عمومی با تکیه بر دانش حقوقی و اخلاق حرفه ای است.

وی گفت: هدف نهایی وکلا و قضات، اجرای عدالت است و در سیستم حقوقی، وکیل در مقام دفاع از حق افراد می تواند دستگاه قضایی را در کشف حقیقت و احقاق حق یاری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای تشکیل کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان، استقلال در تصمیم گیری ها، حل اختلاف در درون استان و ارتقاء علمی وکلا را از مهمترین فواید و امتیازات تشکیل کانون وکلا عنوان کرد.
وی همچنین بهبود ارائه خدمات رفاهی به وکلا، تأثیرگذاری در تصمیمات کلی حوزه وکالت، تشکیل دادسرا و دادگاه انتظامی وکلا، نظارت بر امور کارآموزی، صدور پروانه وکالت و پیگیری اهداف و خواسته های استان در مرکز را از دیگر مزایای تشکیل کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان برشمرد.

قهرمانی در این مراسم، تأکید بر لزوم توجه به شفافیت در عملکردها، راه اندازی سامانه سخاوت را یکی از موارد تصریح شده در ماده ۱۵۶ آیین نامه جهت سهولت دستیابی مردم به خدمات وکالتی و فراهم ساختن موجبات ارزیابی عملکرد وکلا عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده مذکور ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ آیین نامه مذکور باید سامانه خدمات الکترونیک وکالت با نام اختصاری (سخاوت) توسط کانون ها ایجاد و کلیه فرایندهای اداری و تبادل اطلاعات از جمله امور مربوط به ثبت نام، کارآموزی و موارد مشابه در این سامانه تعریف و به صورت الکترونیکی انجام شود.

   

   

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها