وزیر ارتباطات فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در کشور را تایید کرد



وی در رابطه با خطر ورشکستگی اپراتورها در راستای فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای عنوان کرد: تعداد مشترکین و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است.
    
  
به گزازش صبح ساحل، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
 
به گزارش مهر، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با فعال شدن نزدیک به هزار اینترنت ماهواره‌ای در کشور ضمن تأیید خبر فعال شدن این اینترنت اظهار داشت: اینترنت ماهواره‌ای فعال شده است اما در جریان اینکه چه تعداد فعال شده است؛ نیستم. صاحب و دارنده این شرکت که این خدمات را ارائه می‌کند می‌تواند آمار صحیح را بدهد.
پیشتر رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با نقل‌قول از یک مقام مسئول گفته بود 800 دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال است.

او با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت دستگاه‌های استارلینک در حوزه وزارت ارتباطات است، از دستگاه‌های مربوط خواست تا ورود این تجهیزات به کشور را مدیریت کنند.

محبی اواسط مردادماه سال گذشته که اینترنت ماهواره‌ای بر سر زبان‌ها افتاده بود، هشدار داد اگر دولت تجهیزات استارلینک را وارد نکند، قاچاقچیان این کار را می‌کنند. حال این پیش‌بینی او تحقق یافته است.

درحالی از فعالیت 800 دستگاه گیرنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران سخن به میان آمده است که «ایلان ماسک»، مؤسس شرکت اسپیس ایکس چند روز پیش با انتشار توییتی اعلام کرده بود حدود 100 دستگاه استارلینک در ایران فعال است.

   

دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت استالینک

این درحالی است که ایلان ماسک چند روز پیش از فعال‌بودن 100 دستگاه استارلینک در ایران خبر داده بود.
 ایلان ماسک، مدیر اجرایی اسپیس‌ایکس روز گذشته اعلام کرد که در حال حاضر حدود 100 پایانه اینترنت استارلینک در ایران فعال هستند. او وعده داده بود که در ماه سپتامبر اینترنت استارلینک را به ایران بیاورد. زمانی که به تصمیم شورای امنیت کشور، اینترنت ایران با اعمال محدودیت‌ مواجه شد.

دسترسی کاربران به اینترنت استالینک

استارلینک بیش از 2 هزار ماهواره کوچک دارد که فقط چند صد کیلومتر بالاتر از سطح زمین می‌گردند و دسترسی کاربران به اینترنت را فراهم می‌کنند. طی این فرآیند، پایانه‌های زمینی به روترهای اصلی متصل شده و نقاط کوچک وای‌فای ایجاد می‌کنند.

طی جنگ روسیه و اوکراین نیز  ایلان ماسک با ارسال 1000 پایانه استارلینک به کشور اوکراین توانست به برقراری اتصال اینترنت در این کشور کمک کند. اوکراین اکنون 20 هزار گیرنده استارلینک دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها