ادعای رئیس سازمان امور مالیاتی:

فشار مالیاتی در سال آینده کاهش می‌یابد



رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: قرار نیست مالیات‌های جدید از مودیان دریافت کنیم یا کسانی که فرارهای مالیاتی داشتند، مالیات بیشتری بگیریم.

به گزارش صبح ساحل، «داود منظور»، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه  ما به عنوان بخش مالیات تلاش می کنیم که سهم بیشتری را در تامین مالی بر عهده بگیریم، گفت:  ما تسهیلات جدیدی را قائل شدیم. او ادامه داد: ما ۷ درصد کاهش نرخ مالیات را پیش بینی کردیم‌. واحد های تولیدی که در بورس هستند بخواهند خط تولید جدید ایجاد کنند مشمول معافیت می شوند.

 منظور ادامه داد: سال آینده برای اقتصاد سال پر رونقی خواهد بود. ما در حال خروج از رکود هستیم. ما شاهد رشد مالیات‌ها خواهیم بود. ما قرار نیست مالیات های جدید از مودیان دریافت کنیم. کسانی که فرار های مالیاتی داشتند، ما قرار است بیشتر شناسایی کنیم و از آن‌ها مالیات دریافت کنیم. او تاکید کرد: برای این گروه از فعالان اقتصادی ما اظهار نامه تولید می‌کنیم و مطالبه مالیات خواهیم کرد. در سال ۱۴۰۰ و سال ۹۹  افرادی بودند که مالیات پرداخت نکردند و فرار مالیاتی داشتند. ما ظرفیت حدود ۹۰ هزار میلیارد تومانی داریم که باید این مالیات ها را وصول کنیم.

او گفت: مشاغل باید مالیات متناسب با فعالیت  آنها پرداخت کنیم. بخشی از رشد مالیات متناسب با تورم اتفاق می افتد‌. بخشی از رشد مالیات ما در سال آینده ناشی از رشد قیمت هایی است که امسال اتفاق افتاده است.

منظور گفت: در مجموع من میخواهم بگویم که سال آینده ما فشار مالیاتی خاصی نخواهیم داشت و رویه سال گذشته ادامه پیدا خواهد کرد و عدالت مالیاتی فراهم خواهد شد. او گفت: ما سعی کردیم که عدالت استانی هم رعایت شود. کشاورزی معافیت های مالیاتی دارد‌‌. همدان و ایلام جزء استان هایی هستند که ما کمترین نرخ را برای آنها پیش بینی کردیم. 

 او در پاسخ به این سوال که برای اخذ مالیات از خانه ها برنامه خاصی دارید یا خیر؟ گفت:  ما ضعف اطلاعات در سامانه‌های اطلاعاتی خود داریم. ما برای حل این مشکل حکمی را پیش بینی کردیم که تضامینی را برای دستگاه هایی که همکاری نمی کنند پیش بینی کرده است.  منظور گفت: ما امیدواریم که خانه های خالی را بتوانیم در سال آینده به خوبی شناسایی و وصول کنیم.  او همچنین در پاسخ به این سوال که طرح مالیات باید اصلاح شود یا خیر؟ گفت:  این طرح بسیار مهم است که از سوداگری جلوگیری می‌کند و ممکن است برخی نسبت به این طرح نظراتی داشته باشند که بعضی از آنها مورد بحث قرار گرفته است. قطعا ابهامات مورد توجه قرار خواهد گرفت و برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی  گفت: سهم مالیات در تامین مالی بودجه رو به رشد است. مالیات ۴۸ درصد از بودجه دولت را تامین می‌کند. ما پیش بینی می کنیم که این نسبت را به ۶۵ درصد برسانیم. او گفت: افتتاح و رونمایی از سکوی نرم افزاری مهمی در سازمان مالیاتی است. این سکو به صورت یک اپلیکیشن چند کاره در دسترس قرار می گیرد و همه می‌توانند آن را نصب کنند. در این نرم افزار امکان ارتباط صوتی و تصویری هم بین کاربران وجود دارد.

منظور گفت: این اپلیکیشن باعث کاهش مراجعات مردم به ادارات مالیاتی خواهد شد. این نرم افزار باعث افزایش ارتباط ما با مردم خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها