صدور سند اراضی ملی، سواحل و ‌جنگل‌های حرا در هرمزگان



رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور سند تک برگ برای اراضی ملی، سواحل و ‌جنگل‌های حرا در هرمزگان خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان امروز اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اجرای کامل قانون حد نگار (طرح جامع کاداستر) و تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص، با اقدام ویژه دستگاه قضایی استان برای تکمیل ثبت اراضی کشاورزی در سامانه کاداستر و مراجعه مسئولین به مالکین اراضی زراعی، شاهد افزایش بی‌سابقه صدور اسناد حدنگار در مناطق مختلف استان هستیم که این موضوع در سطح کشور بی‌نظیر بوده و از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان الگویی برای دیگر استان ها ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال 1401 تاکنون با اقدامات ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان و اداره کل ثبت اسناد، شاهد رشد 614 درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی کشاورزی در سطح استان می باشیم.

این مقام قضایی یادآور شد: در 11 ماه ابتدایی سال 1400، تنها برای 3 هزار و 637 هکتار از اراضی زراعی استان هرمزگان، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده بود که با اجرای طرح تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی و تعیین قاضی ویژه در این خصوص، در مدت مشابه امسال، این آمار به مساحتی بالغ بر 25 هزار و 987 هکتار افزایش یافته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به مساحت اعلام شده از ابتدای امسال برای 2 هزار و 413 قطعه از اراضی کشاورزی، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده است که با توجه به این موضوع در تعداد قطعات سنددار شده نیز، آمار عملکرد امسال به نسبت سال گذشته، رشد 295 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان هرمزگان در زمینه صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: به دستگاه های متولی تأکید شده که به گونه‌ای عمل کنند که بار اضافه‌ای بر دوش مردم تحمیل نشود و با رعایت موازین قانونی و با استفاده از سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش ممکن کار تعیین تکلیف اراضی کشاورزی مردم را انجام دهند.

قهرمانی همچنین بیان داشت: حدنگاری اراضی کشاورزی یک طرح ملی و مشترک بین دستگاه قضایی و دولت است و تمامی مسئولان استانی باید با این نگاه برای اجرای سریع و دقیق آن تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه در سال گذشته در پروژه مشابهی برای صددرصد اراضی ملی شامل منابع طبیعی، سواحل و حتی جنگل‌های حرا سند تک برگ صادر شده است، تأکید کرد: اتمام پروژه تهیه کاداستر و صدور سند اراضی کشاورزی هم به نفع کشاورزان و مردم و هم به نفع مجموعه نظام و کشور خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها