12

مهر

1403


ورزشی

29 فروردین 1402 19:04 0 کامنت

ستاره مصری تیم فوتبال لیورپول با زدن ۲ گل به لیدزیونایتد با پای چپ، توانست رکوردار بیشترین گل زده با پای چپ در لیگ برتر انگلیس شود.

به گزارش صبح ساحل، هفته سی‌ویکم لیگ برتر انگلیس با یک پیروزی پرگل برای لیورپول و شاگردان یورگن کلوپ همراه بود. آنها دیشب توانستند در یک بازی برتر با نتیجه ۶ بر یک لیدز را در الندرود شکست دهند. این اولین پیروزی آنها در ۵ هفته اخیر و پس از برد ۷ بر صفر برابر منچستریونایتد بود.

این طولانی‌ترین دوره بدون برد لیورپول با کلوپ بود که با برد دیشب به پایان رسید و لیورپول برای سومین بار در فصل جاری توانست در یک بازی ۶ گل به ثمر برساند.

محمد صلاح در بازی دیشب ۲ گل به ثمر رساند و تعداد گل‌های زده‌اش را برای لیورپول در این فصل به عدد ۲۶ رساند.

ملی‌پوش مصری در این بازی رکورد بیشترین گل زده با پای چپ را در لیگ برتر شکست و از رابی فاولر که پیش‌تر این رکورد را در اختیار داشت، پیشی گرفت.

فاولر در ۳۷۹ بازی برای لیورپول، منچسترسیتی و لیدز بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۷، ۱۶۳ گل در لیگ برتر به ثمر رساند که ۱۰۵ گل آن با پای چپ به گل تبدیل شد.

صلاح که پیش از بازی دیشب با لیدز در تعداد گل‌های زده با پای چپ در عدد ۱۰۵ با فاولر مساوی بود، در الندرود توانست هر ۲ گلش را با پای چپ به ثمر برساند و تعداد گل‌هایش با پای چپ در لیگ جزیره را به عدد ۱۰۷ برساند.

ستاره مصری آنفیلد در حال حاضر در مجموع ۲۲۳ بازی، ۱۳۵ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است. صلاح از این تعداد گل‌، ۱۰۷ گل با پای چپ، ۲۱ گل با پای راست و ۷ گل با ضربه سر به ثمر رسانده است.

دیدگاه ها (0)
img