قطعی 10 تا 11 روز اینترنت در زمان آزمون کنکور تکذیب شد



در حالی که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اعلام کرده که با وزارت ارتباطات در حال رایزنی هستند تا به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز همزمان با آزمون‌های سراسری اینترنت قطع شود، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همچنین روابط عمومی وزارت ارتباطات این موضوع را تکذیب کردند.

     

به گزارش صبح ساحل، محسن زارعی - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش - در نشستی خبری درباره آخرین جزئیات آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۲ و احتمال قطعی اینترنت در 10 تا 11 روز گفته ما به دنبال قطع اینترنت بودیم و قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی به مدت ۳۵ دقیقه در ۱۰ الی ۱۱ روز برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم اینترنت خارجی و بین‌المللی را خواستاریم.

او همچنین گفته است: «احتمال دارد در برگزاری امتحانات از ۵ تا ۳۰ دقیقه پس از امتحان اینترنت قطع شود.»

با این حال، دقایقی بعد، صحرایی -  سرپرست وزارت آموزش و پرورش - گفت که «قطع اینترنت ۱۰ تا ۱۱ روز در زمان آزمون نهایی مدارس تکذیب می‌شود؛ چراکه این گزینه بررسی شد اما تصمیم گرفته نشد و چنین برنامه‌ای وجود ندارد.»

همچنین روابط عمومی وزارت ارتباطات هم اعلام کرد که «برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت قطع نمی‌شود».

جنجال قطع شدن اینترنت در زمان برگزاری امتحانات برای نخستین‌بار نیست. اوایل زمستان پارسال هم همزمان با برگزاری کنکور سراسری اینترنت اغلب نقاط کشور قطع شد و حواشی و گرفتاری‌های زیادی بوجود آورد. آن زمان هم وزارت ارتباطات گفته بود اینترنت سراسری قطع نمی‌شود و تنها در مناطق حوزه‌های امتحانی برای دقایقی قطع خواهد شد.

رمزنگاری سوالات امتحانی

بر اساس گزارش ایسنا، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در بخش دیگری از نشست خبری خود به تغییراتی در امتحانات اشاره کرده و گفته است: «طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری در سال ۱۴۰۲ به صورت ۴۰ درصد قطعی، سال آینده ۵۰ درصد و تا سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد خواهد رسید.»

زارعی همچنین درباره تصحیح اوراق امتحانی گفت: «تصحیح الکترونیک را از خرداد ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی برای حوزه‌های امتحانی خارج از کشور و در دی ماه ۱۴۰۱ در برخی مدارس مناطق انجام دادیم و از این نوبت امتحانی بنا داریم تصحیح الکترونیکی را در همه حوزه‌های امتحانی سراسر کشور انجام دهیم.»

بر اساس گزارش ایسنا، زارعی ادامه داد: افراد امین و مسلط به موضوع تدریس و آزمون، برای طراحی سوالات، انتخاب شده‌اند و طراحی تمام سوالات چه آزمون‌های داخلی و چه خارجی در فضای قرنطینه کامل انجام می‌شود. بعد از طراحی سوالات، سوالات رمزنگاری شده و یک روز قبل از آزمون برای روسای حوزه‌های برگزاری امتحانات ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: امنیت رمزنگاری‌ها بسیار بالاست و قفل این رمزها به هیچ عنوان قابل بازگشایی نیست مگر با رمز اصلی. تکثیر سوالات در روز برگزاری امتحانات نیز در اتاق قرنطینه پس از دریافت رمز انجام می‌شود. با این سازوکار امکان لورفتن سوالات امتحانات نهایی را به صفر رسانده‌ایم. این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهم که به هیچ عنوان امکان لو رفتن سوالات وجود ندارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها