ماندگاری هوای گرم در هرمزگان/ شناورهای سبک از رفت و آمد در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خودداری کنند



رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: با توجه به وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی بر روی تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان امروز (جمعه)  توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد در مناطق یادشده خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی جزیره قشم روز جمعه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم، گفت: در روز جاری به ویژه در ساعت های صبح تا ظهر و در ساعت های شب دریا با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در تنگه هرمز، نقاطی از شرق خلیج فارس و دریای عمان نسبتا مواج پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج نیز به ۱۵۰ سانتی متر خواهد رسید.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: ناپایداری های دریایی به تناوب در هفته آتی نیز در مناطق دریایی استان هرمزگان با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان (به ویژه ارتفاعات شمالی، شرقی و برخی ارتفاعات مرکزی) رشد ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

وی گفت: از این رو توصیه می شود از قرارگیری در حاشیه رودخانه های فصلی (به ویژه در مناطق شرقی و شمالی استان) خودداری شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: همچنین طی امروز با وزش بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی نقاط شرقی استان وقوع گردوغبار و کاهش دید افقی محتمل خواهد بود.

به گفته وی، از نظر دمایی ضمن ماندگاری هوای گرم، نوسانات ۲ تا سه درجه ای دما در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها