رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

کاهش نرخ باروری در شهرستان حاجی آباد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه میزان باروری در سطح پایین‌تر از نرخ جانشینی قرار گرفته است.

            

به گزارش صبح ساحل، دکتر غلامعلی جاودان صبح امروز (۲۴ تیرماه) در حاشیه سفر به شهرستان حاجی آباد، در جمع خبرنگاران، افزود: در جریان بازدید از بخش زایمان بیمارستان حاجی آباد با اشاره آمار و اطلاعات زایمان در شهرستان و مقایسه با استان، نرخ باروری در این شهرستان کمتر از متوسط استان هرمزگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کاهش نرخ باروری را به عنوان یک چالش جدی مطرح کرد و گفت: متاسفانه میزان باروری درسطح پایین تر از نرخ جانشینی قرار گرفته است که در دراز مدت می تواند به نرخ رشد منفی درجمعیت منتهی شود؛ لذا باید در این راستا برنامه ای ویژه ای بصورت روستا به روستا و خانه به خانه با استفاده از ظرفیت سفیران سلامت و بهورزان اجرا کرد.

جاودان اظهار کرد: باروری و جوانی جمعیت یکی  از مهمترین اولویت های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است زیرا بقاء و دوام جامعه به این موضوع مهم وابسته است.

وی با اشاره اینکه در راستای توسعه کیفی و کمی خدمات، حداکثر ۱۰ درصد از تخت های بیمارستان‌های ممتاز باید به تخت‌های ویژه رفاهی یا وی.آی.پی اختصاص ‌یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود در بخش‌های مختلف متناسب با تعداد تخت‌ها تا ۱۰ درصد تخت‌ها به خدمات ویژه رفاهی اختصاص پیدا کند.

جاودان موضوع توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال سلامت را همکاری و همراهی با دانشگاه و کمک به ارتقاء سطح سلامت مردم دانست و عنوان کرد: با توجه به قرار گیری شهرستان حاجی آباد در کنار مهمترین جاده ترانزیتی کشور و ارائه خدمات اورژانسی و درمانی در موقع بروز حوادث جاده ای انتظار می رود مجموعه حمل و نقل جاده‌ای استان در این زمینه برای توسعه سلامت در حاجی آباد پیش قدم شود. لذا همکاری و همراهی نمایندگان حوزه انتخابی شهرستان در این زمینه اثر بخش خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها