۱۳ الگوی برتر حجاب وعفاف ورزشی استان هرمزگان تجلیل شدند



در سومین جشنواره الگوهای برتر عفاف و حجاب از  ۱۳ نفر از قهرمانان، مربیان، داوران، همسر و مادران ورزشکار قهرمان استان هرمزگان تجلیل شد.

  

 به گزارش صبح ساحل، مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در این آیین که با حضور بانوان برگزیده ، روزبه زابلی معاون امور ورزشی ،فاطمه مرادی معاون امور بانوان و چند تن از روسای هیات های ورزشی استان گفت: بانوان ورزشکار استان با حفظ استانداردهای فرهنگی، هنری در این چارچوب به شایستگی تمام فعالیت می‌کنند.

خادمی نسب ادامه داد: ورزشکاران و قهرمانان استان هرمزگان همواره حافظ ارزش‌های فرهنگی کشور هستند و در کنار حوزه ورزشی هیچگاه از ارزش‌های اصیل فرهنگی غافل نشدند. وی بیان داشت ورزش به عنوان یک پدیده بزرگ واثر گذاراجتماعی باید رسالتش دراین حوزه به خوبی ایفا کند و ما وظیفه داریم الگوهایی را تربیت کنیم که به لحاظ فرهنگی و شخصیتی خودشان شایسته و برتر باشند. 

  
در ادامه محدثه درویشی مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری هرمزگان گفت:حجاب میوه و ثمره ی عفاف است و برای تقویت حجاب باید ابتدا از نهادینه کردن عفاف و خودکنترلی شروع کرد. وی با اشاره به عملکرد ورزش بانوان استان بیان داشت: عملکرد ورزشی بانوان با وجود حجاب نسبت به سال‌های گذشته بسیار چشمگیراست و با نگاهی اجمالی به آمارها و مسابقات بین المللی و آسیایی می توان گفت در حال حاضر ورزش بانوان ما بیش از پیش شاهد مدال آوری بانوان در عرصه های مختلف ورزشی هستیم و نشان می‌دهد که حجاب مانعی برای موفقیت بانوان نیست همان طور که ما بانوان کارآفرین ، تحصیلکرده و موفقی در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و ... داریم .
درویشی اظهار داشت: به دلیل موج تبلیغات رسانه ها نسبت به حجاب لازم است که ما با بیان جدید و با استفاده از دیدگاه‌های جامعه شناسی روز در این رابطه با جوانان گفتگو کنیم .
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: الگوی سوم زن که در بیانات رهبری به آن اشاره شده است رویکرد اسلام به زن است ، رویکردی که نه زن سنتی شرق را که نقشی در اجتماع ندارد، الگوی خود قرار می‌دهد و نه زن را مانند برخی دیدگاه‌ها کالایی برای ایجاد جذابیت می‌داند. بلکه برای زن هویتی ارزشمند قائل است که می‌تواند در کنار نقش‌های مادری ، همسری و نقش یک دختر در خانواده ، نقش‌های مهم اجتماعی را بپذیرد و بر جامعه اثرگذار باشد. درپایان این مراسم که به همت معاون امور بانوان اداره کل ورزش وجوانان استان هرمزگان انجام شد از نرجس سالاری پور در رشته قایقرانی، سمیه عبدالهی در رشته تیراندازی، بهناز ذاکری والیبال نشسته، زهرا شاهی زاده فوتسال ، سلاطون رستمی فوتبال ساحلی، فاطمه درویشی مادر فرزانه حیدری عضو تیم. ملی والیبال نشسته، فاطمه عسگری مادر کبری لکزایی عضو تیم ملی سنگنوردی، حمید رضا دهقانی همسر آرزو پاسلار مربی تیم ملی قایقرانی بانوان، نرگس خاکساری همسر جانباز شیمیایی و مربی تیراندازی، فاطمه شنبدی فرزند شهید و کارشناس مالی اداره کل ورزش وجوانان استان، شکوفه صالحی و صدیقه مهرانی به عنوان نفرات برگزیده سومین جشنواره عفاف و حجاب تجلیل شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها