رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان به مناسبت روز خبرنگار:

استقلال وجه مشترک شغل وکالت و خبرنگاری است/ نگرانی از طرح تحقیق و تفحص غیر اصولی در کانون وکلای هرمزگان



رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در نشست خبری از فعالیت 150 وکیل در استان خبر داد و گفت: خبرنگاری و شغل وکالت یک وجه مشترک باید داشته بانشد آن هم استقلال است.
  
      
به گزارش صبح ساحل، علی قاسمی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در نشست خبری روز خبرنگار گفت: وکلا و خبرنگاران حکم درختان ریشه دار و تنومند بارانی را دارند که در زمین ریشه دارند و مایه جلوگیری از ریزش می‌شوند و خبرنگاری و شغل وکالت یک وجه اشتراک دارند آن هم استقلال است.

قاسمی با بیان اینکه مجموع وکلای هرمزگان ۲۰۰۰ نفر هستند، گفت: از مجموع این تعداد، ۱۵۰ وکیل در بندرعباس مستقر و مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه کانون وکلای هرمزگان سالانه بیش از یکهزار وکالت تسخیری بصورت رایگان انجام داده است، از جمله اقدامات این کانون به مشاوره رایگان به زندانیان و خانواده‌هایشان، تشکیل کمیسیون حقوق کودک، کمک به زلزله زدگان سایه خوش، کمک به دختران معلول ذهنی و … اشاره کرد.
علی قاسمی از قرار دادن نشان خلیج فارس در زیر لوگوی اصلی کانون خبر داد و گفت: متفاوت‌ترین لوگو کانون وکلا در کشور را داریم،

وی خاطرنشان کرد: کانون وکلای دادگستری هرمزگان به عنوان میزبان ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران تعیین شد.
قاسمی، اضافه کرد: مسابقات از تاریخ دهم تا شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۲ در جزیره کیش به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان برگزار شد.
رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان، باذکر همدلی وکلای هرمزگان در کمک به همنوعان در حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: در زلزله سایه خوش در جهت انجام مسئولیت اجتماعی کمک‌های انسان دوستانه به زلزله زدگان، مبلغی توسط کانون وکلای دادگستری هرمزگان جمع آوری و کمک شد.

قاسمی با بیان اینکه افتتاحیه مرکز کانون وکلای دادگستری هرمزگان یکی از اقدامات کانون وکلای هرمزگان است که نتیجه تلاش‌های فراوان کادر اداری است، خبر داد: همه وکلا به خصوص وکلای جوان می‌توانند به شکل رایگان از امکانات طبقه پایین این ساختمان که می‌تواند به ۱۵۰ وکیل خدمات ارائه دهد استفاده کنند.
وی، اضافه کرد: همچنین برای اولین بار در کشور در مرکزکانون وکلای دادگستری هرمزگان بخشی از این مرکز ورک شاپ های رایگان برای تمام وکلای باسابقه و جوان برگزار می‌کند.
  

نائب رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان: از طرح تحقیق و تفحص غیر اصولی در کانون وکلا نگرانیم

نائب رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان ضمن تبریک روز خبرنگار در این جلسه گفت: خبرنگاری به نحوی وکالت در جامعه است، تعدادی از مشاغل باید استقلال داشته باشند که شرط استقلال اقتدار است.

یاسین میرزایی کلهر، با بیان اینکه خبرنگاران باید از مردم که فاقد ابزار اقتدار هستند حمایت کنند، اضافه کرد: در بخش وکلای معاضدتی در استان به ۵۰ نفر وکیل معرفی کرده‌ایم و در مدت یکسال گذشته وکالت یکهزار پرونده کیفری بدون اخذ یک ریال را انجام داده‌ایم.
می‌زایی کلهر، با بیان اینکه ۲۰۰ وکیل بدون داشتن مجوز را شناسایی و تخلف را ثبت کردیم، اظهار داشت: در سال گذشته در جریانات اعتراضات وکلای هرمزگان از موکلین خود دفاع کردند که ۲ نفر از وکلای هرمزگان هم دچار مشکلاتی شدند که توسط کانون مورد حمایت قرار گرفتند.
وی، تاکید کرد: طرح تحقیق و تفحص و استفاده از دانش آموختگان این رشته که تجربه کافی دراین حوزه تخصصی ندارند عامل نگرانی برای کانون وکلای دادگستری هرمزگان است.
گفتنی است که علی قاسمی جوان‌ترین رئیس کانون وکلای دادگستری کشور است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها