مدیرکل منابع طبیعی:

سالانه سه میلیون نهال حرا در هرمزگان تولید می‌شود



 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به تعهد ملی یکساله ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار درخت در این استان گفت: سعی داریم سه میلیون از این درختان را سالانه با تولید و کشت نهال حرا تامین کنیم.

 

به گزارش صبح ساحل، سید محمد نور موسوی افزود: تولید سه میلیون اصله نهال حرا در ماه‌های تیر و مردادماه امسال توسط جوامع محلی در نهالستان‌های ساحلی هرمزگان در دستورکار است که در نیمه دوم امسال در سواحل استان کشت می‌شود.

وی بیان کرد: تا پیش از دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار نهال حرا در شهرهای ساحلی استان هرمزگان تولید و کشت شده است، این درحالی است که در سال‌های۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یعنی در دولت مردمی این میزان به ۲ میلیون نهال رسیده که ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: پیش از دولت سیزدهم، مساحت جنگل‌های حرا در استان ۱۹ هزار و ۶۵۰ هکتار بوده که با طرح‌های توسعه ای این میزان براساس آخرین تصاویر ماهواره ای، با پنج هکتار افزایش به ۲۵ هزار هکتار رسیده است.

موسوی ادامه داد: جنگل‌‎های دریایی حرا از اول خرداد به مدت یک ماه گل‌های خوشه ای زرد رنگ می‌دهند و از آخر مردادماه بذر آن برای تولید نهال از این درختان برداشت می‌شود که با مشارکت مردم بومی ساحل نشین بذرها برداشت و کاشت نهال در آبان‌ماه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حرا از گونه‌های درختان دریایی شناور در سواحل خلیج‌فارس و زیستگاه مهمی برای آبزیان، بی‌مهرگان و پرندگان است که نقش تاثیرگذاری در حفظ اکوسیستم دریایی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها