۲۰ هزار هرمزگانی برای پیاده‌روی اربعین نام‌نویسی کردند/ مراحل دریافت گذرنامه موقت اربعین


نویسنده: صبح ساحل

مدیر حج و زیارت هرمزگان اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲۰ هزار هرمزگانی برای شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده‌اند. دهقانی از متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین حسینی خواست نام‌نویسی در سامانه سماح را به روزهای پایانی موکول نکنند.

 

به گزارش صبح ساحل، «علی اصغر دهقانی»، مدیر حج و زیارت هرمزگان با اشاره به اینکه شرط اصلی حضور در پیاده روی اربعین نام نویسی در سامانه سماح است، گفت: متقاضیان نام نویسی در سامانه سماح را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

او اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هرمزگانی برای شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند که ۱۲ هزار نفر آقا و ۸ هزار نفر خانم هستند.

مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: از آنجا که پیش بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی، بیمه‌ای و سایر خدمات برای زوار اربعین مستلزم ثبت نام در سامانه سماح برای فراهم سازی مناسب‌تر این خدمات است، تاکید می‌شود همه افرادی که متقاضی شرکت در مراسم اربعین امسال هستند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir نسبت به ثبت نام را خود در اسرع وقت اقدام کنند.

 

راه‌های ثبت‌نام گذرنامه زیارتی

بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح، برای ثبت نام گذرنامه زیارتی دو گزینه پیش رو دارید:

۱. از طریق اپلیکیشن «پلیس من»  ۲. مراجعه حضوری به دفاتر اداره پلیس مهاجرت و گذرنامه مراکز استان‌ها

ذکر این نکته ضروری است تنها افرادی می‌توانند از طریق اپلیکیشن پلیس من اقدام به دریافت پاسپورت اربعین کنند، که پیش از انجام این درخواست، یا به‌صورت حضوری در دفاتر پلیس+۱۰ یا به‌صورت آنلاین از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، احراز هویت شده باشند. اگر احراز هویت نشده باشید، برای دریافت گذرنامه زیارتی نباید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید بلکه باید به دفاتر اداره پلیس مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

پیش از این، رییس پلیس گذرنامه هرمزگان نیز درمورد دریافت گذر اربعین گفت: مردم برای دریافت گذر اربعین از نرم‌افزار «پلیس من» استفاده کنند. به گفته او اداره گذرنامه بندرعباس و پنج شهرستان دیگر نیز این خدمات را می‌دهند.

سرهنگ رضا راستگو افزود: اداره‌های گذرنامه یادشده شامل شهرستان‌های جاسک، میناب، بندرلنگه، بستک و قشم می‌شود که افراد می‌توانند مدارک خود را به آن‌ها تحویل دهند.

وی ادامه داد: گذر اربعین پس از طی فرآیندهای قانونی توسط پست به در منازل افراد ارسال می‌شود و هزینه آن هم بسیار کمتر از گذرنامه است.

رییس پلیس گذرنامه هرمزگان اظهار کرد: رضایت ولی و سرپرست قانونی افراد پایین‌تر از ۱۸ سال، رضایت همسر برای خانم‌های متاهل، مجوز نظام وظیفه برای دانشجویان ضروری است و برای متولدان سال ۸۴ نیز نیازی به مجوز نظام وظیفه وجود ندارد.

 

چطور گذرنامه موقت اربعین بگیریم؟

گذرنامه موقت یا همان برگه گذر موقت اربعین، پاسپورتی است که به طور موقت و تنها برای ایام اربعین بوده و جهت مسافرت به کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، صادر می‌شود. نحوه ثبت نام گذرنامه زیارتی، به روش مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ و سایت پلیس به نشانی sakha.epolice.ir می‌باشد. همچنین گذرنامه زیارتی، گذرنامه‌ای است که به زائران کربلای حسینی (ع) این امکان را می‌دهد تا پایان ماه صفر در عراق حضور داشته باشند‌.

لازم به ذکر است در صورتی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را داشته و گذرنامه عادی با حداقل ۶ ماه اعتبار دارید، الزامی به دریافت گذرنامه اربعین ندارید. همچنین به‌نقل از فرمانده کل انتظامی کشور، در اربعین ۱۴۰۲، کسانیکه از مدت اعتبار گذرنامه عادی آنان ۲ سال گذشته است نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز گذرنامه، بدون نیاز به اخذ گذرنامه جدید، گذرنامه خود را تمدید کنند و نیازی به دریافت گذرنامه اربعین ندارند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها