14

مهر

1403


فرهنگی و هنری

05 اردیبهشت 1394 08:10 0 کامنت

صبح ساحل ، هنری - بازيگر نقش «رسول» در سريال «ميکائيل» با بيان اينکه تا بازيگري در نقشي جا مي‌افتد مدام نقش‌هاي مشابه به او پيشنهاد مي‌شود، از اينکه به او در سريال‌هاي طنز نقشي پيشنهاد نمي‌شود، گله کرد.کاوه سماک‌باشي بازيگر تلويزيون درباره حضور در سريال «ميکائيل» شبکه يک به خبرنگار مهر گفت: اين دومين همکاري‌ام با سيروس مقدم است. من هشت سال قبل در سريال «ريحانه» با او همکاري داشتم و بعد از گذشت اين سال‌ها فرصت همکاري مجدد با او فراهم شد.

بدون خواندن فيلمنامه نقش رسول را پذيرفتم

وي افزود: هنوز بعد از گذشت چندين سال، خيلي از مردم مرا با کاراکتر رضا در سريال «ريحانه» مي‌شناسند و من اين محبوبيت را مديون سيروس مقدم هستم و به همين دليل بعد از اينکه به من براي بازي در «ميکائيل» پيشنهاد داد، برخلاف عرف که هميشه فيلمنامه را مطالعه مي‌کنم، فورا نقش ‌رسول‌ را پذيرفتم.او با اشاره به اينکه 25 روز مقابل دوربين اين سريال بوده، ادامه داد: هرچند بازي من در اين سريال کوتاه و مقطع مقطع است و در همان قسمت‌هاي ابتدايي همانطور که بينندگان ديدند، کشته شدم ولي تا پايان سريال و در خاطرات ميکائيل به صورت فلاش بک حضور دارم.

رسول مرا ياد رضا در «ريحانه» انداخت

بازيگر سريال «‌عمليات 125‌» درباره کاراکتر رسول توضيح داد: ميکائيل هم پسرعمه رسول است و هم اين دو دوستان قديمي و صميمي هستند که پس از فوت پدر و مادر ميکائيل، پدر رسول، او و خواهرش را زير پر و بال خودش گرفته و بزرگ مي‌کند. اکنون هم در سريال مي‌بينيد که بيشترين ظن و گمان به ميکائيل هست که چرا رسول را که در بيابان تير خورده بود به حال خودش رها کرد تا کشته شود. ولي بايد اذعان کنم که کاراکتر رسول در اين سريال من را ياد کاراکتر رضا در سريال «ريحانه» مي‌اندازد که شخصيتي مثبت و آرام داشت.

سماک باشي درباره تکرار ايفاي نقش مثبت در سريال‌ها، با وجود تجربه‌هايي در زمينه ساير نقش‌ها، تصريح کرد: من خيلي دوست دارم ساير ژانرها را تجربه کنم ولي چه کنم که متاسفانه کارگردانان خوب سينما و تلويزيون اين ريسک را نمي‌کنند تا از توانايي من به عنوان بازيگر در ساير ژانرها استفاده کنند. من علاقه زيادي دارم نقش منفي بازي کنم، اصلا من با نقش منفي وارد عرصه بازيگري شدم و اولين تجربه بازيگري من در فيلم سينمايي «چشمان سياه» در سال 1385 به کارگرداني ايرج قادري در نقش منفي بود.

دلم نميخواهد هميشه آدم خوب قصهها باشم

وي يادآور شد: اينکه چرا کارگردانان در سريال‌هاي طنز و کمدي از من استفاده نمي‌کنند، براي من سوالي بي جواب است. متاسفانه در سينما و تلويزيون وقتي بازيگري در ژانري جا مي‌افتد، همه کارگردانان مي‌خواهند از او در همان تيپ استفاده کنند. من معتقدم بازيگر بايد بتواند تمام نقش‌ها و ژانرها را به خوبي بازي کند نه اينکه فقط در کارنامه بازيگري، براي هميشه فقط و فقط آدم خوب قصه باقي بماند. من هم هميشه از بازي در نقش‌هاي مختلف استقبال مي‌کنم.

اين بازيگر درباره فيلمنامه «ميکائيل»‌ نيز اظهار کرد: سعيد نعمت الله نويسنده‌اي شناخته شده است که قلمش هم شبيه قلم هيچ نويسنده ديگري نيست، نوع ديالوگ‌هاي او متفاوت است و اصولا هم شخصيت‌پردازي‌هاي او منحصر به فرد است. من فکر مي‌کنم او در اين سريال توانسته است به درستي موازنه را بين درام اجتماعي و خانوادگي و اکشن پليسي برقرار کند. البته اين را مردم و مخاطبان بايد قضاوت کنند.

سه مذاکره براي کارهاي آينده

سماک‌باشي که اخيرا در مجموعه ‌«دستپخت‌هاي خودماني‌» شبکه دو حاضر بود، درباره آخرين کارهايش هم توضيح داد: بعد از نوروز 94 دو سه تله فيلم به من پيشنهاد شد که به علت ضعف شديد فيلمنامه آنها را نپذيرفتم اما صحبت‌هايي با چند کارگردان براي بازي داشتم که هنوز در حد مذاکره است از جمله با حجت الله سيفي براي بازي در يک سينمايي، با مسعود تکاور براي بازي در يک سريال و با رسول کاسه‌ساز براي بازي در يک فيلم شبکه نمايش خانگي صحبت‌هايي داشته‌ام.وي در پايان بيان کرد: يک سريال هم براي شب‌هاي قدر در ايام ماه مبارک رمضان خواهم داشت که هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسيده است.

دیدگاه ها (0)
img