خدمت‌رسانی یک‌هزار خادم هرمزگانی به زائران حسینی



 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: تعداد یکهزار خادم در قالب موکب‌های مختلف این استان در جریان راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی از زائران پذیرایی می‌کنند.

         

به گزارش صبح ساحل، احسان کامرانی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان افزود: این خادمان در موکب‌های مردمی در داخل ایران و کشور عراق در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های ستاد عتبات، ۴۵ موکب مردمی از هرمزگان در مسیرهای پیاده‌روی اربعین به زائران حسینی خدمات رسانی می‌کنند که از این تعداد ۱۵ موکب در مسیرهای داخلی اعزام زائران همچون بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، بوشهر، شلمچه و مهران مستقربوده و ۳۰ موکب نیز در داخل کشور عراق و در مسیرهای پیاده‌روی شهرهای زیارتی نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین برای خدمات رسانی به زائران برپا هستند.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: با حمایت و پشتیبانی استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، راهداری و بنادر و دریانوردی بسیاری از اقلام مورد نیاز موکب داران تامین و به محل استقرار موکب داران ارسال شد.

کامرانی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۹۰ کامیون سبک، نیمه سنگین و سنگین با انجام تشریفات اداری و گمرکی جهت اعزام موکب داران و تجهیزات به کشور عراق اعزام شدند.

وی تصریح کرد: کمیته بهداشت و سلامت در زمینه تامین داروهای مورد نیاز مواکب و پزشک و پرستار تیمهای تخصصی خود را به مرز شلمچه و شهرهای زیارتی عراق اعزام کرده اند.

کامرانی با تاکید بر تسریع در ارسال گذرنامه٬های مردم گفت: اداره گذرنامه فراجا در صدور گذرنامه‌ها تسریع و اداره‌کل پست استان نیز نسبت به انتقال سریع گذرنامه‌ها به‌صورت ۲۴ساعته در این ایام خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه از هم‌اکنون تدابیر لازم برای بازگشت بدون دغدغه زائران به استان اندیشیده شود، تصریح کرد: تمامی کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اربعین به‌ویژه کمیته حمل و نقل در آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به زائران قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در تشریح اقدامات ستاد اربعین استان برای ایحاد شرایط مناسب جهت رفاه حال زائران، خاطرنشان کرد: با اقدامات کمیته حمل و نقل ،اتوبوس مورد نیاز جهت اعزام زائران تامین و کاروان های مردمی در حال عزیمت به مرز شلمچه جهت شرکت در این کنگره عظیم مردمی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها