مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان خبر داد:

جبران کمبود معلم هرمزگان با حق التدریس و بازنشسته ها


نویسنده: سامیه طهورنیان

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان  استفاده از حق التدریس و بازنشسته ها برای جبران کمبود معلم در استان عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم در هرمزگان نخواهیم داشت. 
   
به گزارش صبح ساحل؛ قویدل مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان در خصوص کمبود معلم در استان هرمزگان توضیح داد: در هرمزگان کمبود معلم به لحاظ عددی نداریم و ابتدای مهر هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود همچنین استان هرمزگان، مدرسه ای تحت عنوان مدرسه کپری ندارد 
قویدل افزود: امسال نیز بیشترین ظرفیت جذب معلم را پس از دو دهه به دست آوردیم و به عدد 612رسیده که نسبت به سال گذشته 191 نفر افزایش داشته است و طبق ماده 28 در دو مرحله 1000 نفر را جذب می‌کنیم و هرساله 800 بازنشسته داریم که با استفاده از نیروی حق‌التدریس و نیروی بازنشسته، کمبود نیرو در بخش آموزش جبران می‌شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر هرمزگان 28 هزار نیرو در آموزش‌وپرورش و 450 دانش‌آموز در سراسر استان دارد. همچنین 3411 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی‌شده که 555 نفر از آنان به دوره تحصیل بازگشتند.
قویدل همچنین گفت: 286 کودک با مشکل شناسنامه نیز شناسایی شدند که این کودکان فوت‌شده در ثبت‌احوال، شناسنامه آن‌ها باطل نشده بود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان، تأکید کرد: در خصوص توجه به مدارس دولتی نیز در قالب طرح ملی  ۲۰۲۰ محله، ۱۹۳ مدرسه را شناسایی کرده و جزو اولین استان‌هایی بودیم که اعتباراتی را برای اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی به‌حساب مدارس مناطق کم برخوردار واریز کرده‌ایم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها