دیدار سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری با رؤسای کانون‌های بازنشستگی هرمزگان


نویسنده: معصومه نعمتی

اولین نشست «مهدی مسکنی»، سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری با روسای کانون‌های بازنشستگی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
 
به گزارش صبح ساحل، «محسن دوادی»، مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان در این نشست گفت: «صندوق بازنشستگی استان در سال 77 با 2هزار نفر بازنشسته تاسیس شده و در حال حاظر بیش از 19 هزار بازنشسته داریم که 64درصد آن‌ها را بازنشستگان آموزش و پرورش و 16درصد را بازنشستگان علوم پزشکی تشکیل می‌دهند».
وی افزود: «صندوق بازنشستگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز برنامه‌هایی برای جشنواره‌های ورزشی داشته‌ایم. برای اولین بار رالی خانوادگی بازنشستگان را برگزار کردیم. همچنین تور گردشگری هرمز و لارک را برای این افراد داشتیم. همایش پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری تورهای بومگردی و برپایی میز خدمت نیز از سایر برنامه‌های ما بوده‌است».
دوادی با بیان اینکه 72خانه امید در کشور برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی ساخته شده‌است، اضافه کرد: «خوشبختانه در مرکز استان هرمزگان نیز 2خانه امید داریم که شامل خانه امید دباغیان و خانه امید پارک گل‌ها می‌شود. یکی از این خانه‌ها برای مسابقات ورزشی و  دیگری برای امور فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده‌است که امیدواریم بتوانیم این خانه‌ها را برای خدمت به بازنشستگان بیشتر تجهیز کنیم».
 
  
دغدغه‌های بازنشستگان استان
همچنین در این نشست روسای کانون‌های بازنشستگی در استان به بیان مسائل و دغدغه‌های بازنشستگان پرداختند.
«خورگویی»، رییس کانون بازنشستگان گفت: «یکی از مشکلات بازنشستگان در سراسر کشور، مشکلات معیشتی است. امیدواریم پیگیری کنید که موضوع همسان‎سازی حقوق بازنشستگان به سرانجام برسد تا بازنشستگان هم برای معیشت‌شان مسئله چندانی نداشته باشند».
وی افزود: «در زمینه بیمه بازنشستگان و پرداخت وام ضروری نیز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود».
«ذاکری»، رئیس کانون آموزش و پرورش استان نیز گفت: «خواسته‌های ما همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری و موضوع ساماندهی هدیه‌های مناسبتی است که شاغلین بیشتر از این هدایا برخوردارند».
«شکاری»، نماینده بازنشستگان استان، اظهار کرد: «هرمزگان با 5 استان همجوار (بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و یزد) مرتبط است و در بعضی نقاط ما حتی زبان مشترک داریم، لذا پیشنهاد ما این است که یک دبیرخانه منطقه جنوب در استان هرمزگان داشته باشیم تا بتوانیم تعامل و همکاری بیشتری با این استا‌های همجوار در حوزه بازنشستگان داشته باشیم».
وی افزود: «از دیگر مسائل، تجمیع بیمه‌هاست. هرکدام از دستگاه‌ها بیمه‌های جداگانه دارند، اگر همه بیمه‌ها یکی شود بازنشستگان راحت‌تر می‌توانند از خدمات استفاده کنند».
«ترابی‌زاده» از دیگر بازنشستگان حاضر در این جلسه گفت: «ما می‌خواهیم همان‌طور که شاغلین از امکانات استفاده می‌کنند، بازنشستگان نیز بتوانند استفاده کنند. به عنوان مثال اگر برای سفر درمانی به شهر دیگری مراجعه می‌کنند دغدغه تامین جا و مکان را نداشته باشند».
«قائمی» بازنشسته آموزش و پرورش، عضو هیئت مدیره خانه‌های امید و انجمن ورزشی نیز گفت:  «نواقصی در خانه‌های امید وجود دارد که امیدواریم از نزدیک ببینید و این مسائل حل شود. همچنین می‌خواهیم که در زمینه تامین لباس ورزشی برای مسابقات مسائل رفع شود و ورزشکاران دیگر دغدغه لباس را نداشته باشد».
«سلطانی» یکی از دیگر بازنشستگان حاضر در این جلسه گفت: «امیدواریم به معیشت بازنشستگان توجه داشته باشید. متاسفانه بازنشستگان برای درمان‌شان به دنبال وام هستند و همان را هم نمی‌توانند ار بانک‌ها دریافت کنند. همچنین برای ودیعه مسکن خیلی از افراد مشکل دارند. اگر جهت حل این موارد صندوق وامی را برای بازنشستگان در نظر بگیرد حداقل بخشی از مسائل بازنشستگان رفع می‌شود».
 
 
خواستار تعامل بیشتر با کانون‌های بازنشستگی هستیم
مهدی مسکنی، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه این نشست گفت: «مسئولیت بزرگی بر دوش ماست. اگر در بخش تعاون توفیقی داشته‌ایم به این خاطر بوده است که حرفی را که نتوانیم انجام دهیم به کسی نگفته‌ایم».
مسکنی درمورد تشکیل دبیرخانه‌ای برای استان‎های جنوبی در هرمزگان نیز قول مساعدت داده و گفت: «پهنه بندی‌ها را بررسی می‌کنیم و به‌زودی به شما اطلاع می‌دهیم که امکان ایجاد چنین سازوکاری وجود دارد یا خیر».
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: «ما فرزندان شما در دولت تلاشمان این است که در خدمت شما باشیم و نیاز داریم که شما نیز با ما همراهی کنید و تجربه‌های خودتان را در اختیار ما بگذارید».
مسکنی در پایان اظهار کرد: «کانون‌های بازنشستگی نقش مهم و جدی دارند و می‌خواهیم که تعامل بیشتری برای حل مسائل با هم داشته باشیم».
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها