جدید به قدیم
آیین سی و هفتمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه و گروههای کار نمونه هرمزگان با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، کیومرث برخورداری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مسئولان در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و از کارگران و واحدهای نمونه تقدیر به عمل آمد.
آیین سی و هفتمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه و گروههای کار نمونه هرمزگان با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، کیومرث برخورداری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مسئولان در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و از کارگران و واحدهای نمونه تقدیر به عمل آمد.
در راستای ارتقای خدمات درمانی و کاهش نیاز بیماران به سفر به سایر استانها، دو مرکز حیاتی «همودیالیز» و «شیمیدرمانی سرپایی و پیوند ساحل خلیج فارس» در بیمارستان فوقتخصصی کودکان بندرعباس با اعتبار 200 میلیارد تومان افتتاح شد. این پروژه با مشارکت دولت، خیرین و بخش خصوصی به بهرهبرداری رسید. محمد آشوری، استاندار هرمزگان، در این مراسم با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی و حکمرانی مطلوب، از تلاشها برای رفع کمبود زیرساختهای سلامت خبر داد و همچنین از احداث «همراهسراهای بیمارستانی» در آینده نزدیک سخن گفت. احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان، نیز بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیت اقتصادی استان، بهویژه پالایشگاههای نفت، در توسعه خدمات بهداشت و درمان تأکید کرد. از سوی دیگر، دکتر پژمان شاهرخی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ضمن ارائه جزئیات فنی، از تأمین 100 دستگاه دیالیز جدید برای استان خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که بخش شیمیدرمانی کودکان با 12 تخت فعال شده و در طبقه فوقانی، امکان راهاندازی بخش پیوند مغز استخوان فراهم خواهد شد. علاوه بر این، توسعه زیرساختهای روانپزشکی و احداث بیمارستان 100 تختخوابی روانپزشکی در بندرعباس از دیگر برنامههای در دستور کار این دانشگاه است.
در یک اقدام مهم برای بهبود خدمات درمانی در استان هرمزگان، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی پزشکی مجهز شد. این پروژه با سرمایهگذاری 700 میلیارد تومانی، ظرفیت درمان بیماران سرطانی را دو برابر میکند و سفرهای درمانی خانوادهها به دیگر استانها را کاهش میدهد. محمد آشوری استاندار هرمزگان اعلام کرد که مراحل نصب دستگاه در دو ماه آینده تکمیل خواهد شد و هدف ارائه خدمات درمانی سریع و باکیفیت به مردم استان است. نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت که این اقدام بار هزینهها و رنج بیماران را کاهش میدهد و در تلاشاند تا دستگاههای تشخیص زودهنگام بیماری نیز نصب شود. دکتر پژمان شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز بیان کرد که سالانه حدود 1000 بیمار سرطانی نیاز به درمان دارند و دستگاه جدید، علاوه بر افزایش دقت درمان، ظرفیت فعلی را به میزان قابل توجهی ارتقا میدهد. همچنین برای بهبود تشخیص و درمان، چندین دستگاه ماموگرافی و سیتیاسکن جدید خریداری شده است.
با حضور خان محمدی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور ، میرزاده معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، رادمهر فرماندار میناب، هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ابراهیمی نماینده هرمزگان در خبرگان رهبری ،صادقی پور معاون امورهماهنگی و عمرانی استانداری هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش استان،سیدعبدالله هاشمی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از مسوولین مدرسه ۹ کلاسه صاحب الزمان در شهرستان میناب به بهره برداری رسید.
باوقار در این آیین اظهار داشت: این فضای آموزشی با زیربنایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع احداث شده است .
به گفته وی ، این مدرسه دارای ۹ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه آموزشی،کتابخانه و نمازخانه و سرایداری می باشد.
گفتنی است؛ مدرسه ۹ کلاسه صاحب الزمان سومین فضای آموزشی است که از محل مولدسازی در استان هرمزگان احداث شده است.
مدرسه ۹ کلاسه صاحبالزمان(عج) با حضور خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مسئولان ملی و استانی، در شهرستان میناب افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
در آیین افتتاح این فضای آموزشی، میرزاده معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزشوپرورش، رادمهر فرماندار میناب، هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، حجتالاسلام ابراهیمی نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، صادقیپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، ضیایی مدیرکل آموزشوپرورش هرمزگان، سیدعبدالله هاشمی رئیس مجمع خیرین مدرسهساز استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
مهدی باوقار زعیمی در این آیین اظهار داشت: این فضای آموزشی با زیربنایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع احداث شده است.
وی افزود: مدرسه ۹ کلاسه صاحبالزمان(عج) دارای ۹ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه آموزشی، کتابخانه، نمازخانه و فضای سرایداری است.
گفتنی است مدرسه ۹ کلاسه صاحبالزمان(عج) سومین فضای آموزشی احداثشده از محل مولدسازی در استان هرمزگان به شمار میرود.
با حضور معاون وزیر آموزشوپرورش و جمعی از مسئولان ملی و استانی، دومین استخر دانشآموزی استان هرمزگان با زیربنایی بیش از 1053 مترمربع در شهرستان میناب به بهرهبرداری رسید.
در آیین افتتاح این پروژه، خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، میرزاده معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزشوپرورش، رادمهر فرماندار میناب، هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، حجتالاسلام ابراهیمی نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، صادقیپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، ضیایی مدیرکل آموزشوپرورش هرمزگان، سیدعبدالله هاشمی رئیس مجمع خیرین مدرسهساز استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
رئیس کمیسیون تلفیق گفت: تلاش میکنیم افزایش حقوقها در بودجه سال آینده متناسب با عدالت در پرداختها باشد و در حوزه معافیتهای مالیاتی نیز همین نگاه عدالتمحور مدنظر قرار دارد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه میگوید وام ازدواج و قانون جوانی جمعیت از بودجه ۱۴۰۵ حذف شده، اما باید در لایحه بودجه لحاظ شوند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن طرح سوال از مسعود پزشکیان رئیس جمهور در مجلس خبر داد.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید