جدید به قدیم
همزمان با ایام مبارک دهه فجر، مدرسه 12 کلاسه شهید عسکر حسینپور با حضور استاندار هرمزگان، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران استانی در بندرعباس به بهرهبرداری رسید و زمینه تحصیل دانشآموزان در فضایی ایمن و استاندارد فراهم شد.
همزمان با دهه مبارک فجر، مدرسه ۱۲ کلاسه شهید عسکر حسینپور در بندرعباس با حضور محمد آشوری استاندار هرمزگان، جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، منوچهر ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی به بهرهبرداری رسید.
«تاگسه چافو» رئیس مجلس نمایندگان اتیوپی بامداد روز شنبه، 22 آذر ماه وارد تهران شد و مورد استقبال رسمی منوچهر متکی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتیوپی و ابوالفضل عمویی دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بینالملل قرار گرفت. رئیس مجلس نمایندگان اتیوپی و هیأت همراه در چارچوب دیپلماسی پارلمانی و با هدف تسهیل و ارتقا روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور در تهران با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و نشست دوجانبه داشت. دیدار و گفتوگو با مسعود پزشکیان رئیس جمهور و سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز از جمله رویدادهای مهم سفر رئیس مجلس نمایندگان اتیوپی در تهران بود. اتیوپی بهعنوان یکی از قدیمیترین کشورهای مستقل آفریقا و میزبان سازمانهای مهم قارهای، از جایگاه ویژهای در سیاست و اقتصاد آفریقا برخوردار بوده و با توجه به جمعیت قابلتوجه، رشد اقتصادی پایدار، عضویت در سازمانهای بینالمللی از جمله گروه بریکس و نقش فعال در مسائل قارهای، یکی از کشورهای مهم و تأثیرگذار در آفریقا محسوب میشود. شایان ذکر است، آقای قالیباف رئیس قوه مقننه نیز دی ماه سال گذشته به دعوت تاگسه چافو، رئیس مجلس نمایندگان اتیوپی و در چارچوب دیپلماسی پارلمانی و تقویت نقش آفرینی مجلس در حوزه سیاست خارجی، تسهیل و ارتقا روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور به آدیس آبابا سفر کرد.
نشست شورای استان هرمزگان با مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
نشست شورای استان هرمزگان با مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد. اعضای شورای استان در این نشست به بیان دغدغهها و مطالبات شهرستان خود از جمله تقویت زیرساختهای آموزشی، حمایت از فرهنگیان استان، کمبود معلم، استخدام بومیان و افزایش هنرستانها و کارگاهها پرداختند. "عباس جمالدینی" رئیس شورای استان نیز ضمن طرح سوال از وضعیت بازماندگان تحصیل در هرمزگان بر ضرورت ایجاد رشتههای مرتبط با حوزه دریا، شیلات و تجارت تاکید کرد. در ادامه نیز "منوچهر ضیایی" مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گزارش جامعی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.
با آغاز فصل بودجهبندی و شکلگیری ردیفهای اعتباری برای سال آینده، ضرورت دارد که نگاه مدیران عالی استان، بهویژه استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بر دو محور اساسی «آب» و «راه» متمرکز شود. بخش عمدهای از مشکلات مردم هرمزگان، مستقیم یا غیرمستقیم به این دو حوزه گره خورده است. در حوزه آب، علیرغم تلاشهای انجامشده و ایجاد ظرفیتهای ارزشمند در زمینه آبشیرینکنها، همچنان مشکلات فراوانی پابرجاست. بسیاری از این واحدها به دلیل نبود خرید تضمینی از سوی دستگاههای مسئول، قادر به استفاده کامل از ظرفیت خود نیستند.
به زودی استان هرمزگان میزبان رئیس جمهور محترم و هیات خواهد بود و سفر عالیترین مقام اجرایی کشور فرصتی فراهم میآورد تا مقامات اجرایی استان، نمایندگان مردم در مجلس و حتی فعالان اقتصادی و رسانهای با طرح مطالبات و انتظارات، خواهان گره گشایی از برخی معضلات موجود باشند.
شوراها به عنوان نهادهای محلی منتخب مردم، نقش بسیار مهمی در مدیریت و اداره امور شهرها و روستاها دارند. جایگاه شوراها در نظام مدیریتی کشور باید بهطور جدی مورد توجه مسئولان و مدیران قرار گیرد، چرا که این نهادها میتوانند بهعنوان بازوی کمکی دولت در تحقق اهداف توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی شهروندان عمل کنند.
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است