جدید به قدیم
آخرینبار برای شرکت در یک جلسه فرهنگی به کتابخانه عمومی شهرمان سر زدم. پس از جلسه، نگاهی به قفسههای کتاب انداختم. با اینکه کتابخانه شهر پس از زلزله سال 1392 ترمیم و کتابهای جدید به کتابخانه اضافه شده بود اما غیر از چند رمان قدیمی، کتابی پیدا نکردم که نظرم را جلب کند.
خشکسالی، کاهش بارندگی، ته کشیدن منابع آبی و کمبود آب واژههای تکراری که سالهاست میشنویم. خشکسالی و کمبود آب در ایران و استان هرمزگان سابقه دیرینه دارد.
دو روز تا مهمترین رویداد سال1400 ایران باقیمانده است. در روز 28 خرداد برگ دیگری از تاریخ انقلاب با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میاندورهای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا ورق خواهد خورد. جمعهای که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.
«جسد تکهتکه شده را که در آسانسور میگذاشتند، ضعف کردم». دوستم چند روز پیش از مسافرت برگشته بود. در تماساش با من، از اضطراب و ناراحتی بسیارش پس از دیدن فیلم و خواندن خبر قتل «بابک خرمدین» گفت. او گفت در این چند روز اینترنت نداشته و اخبار را دنبال نمیکردهاست. فیلمهای روز قتل و مصاحبه پدر و مادر مقتول را چند روز تاخیر در بسیاری از رسانههای داخلی و خارجی دیدهاست. از حجم خشونتی که اتفاق افتاده، بسیار وحشتزده بود. میگفت در یک رسانه رسمی خوانده که مادر و پدر مقتول، حتی مشکل روانی هم نداشتهاند. همین خبر باز او را بیشتر ترسانده بود. او تنها یک نمونه از مخاطبانی است که نحوه پوشش اخبار حوادث، اینچنین تحت تاثیر قرارش داده.
پس از دو هفته تعطیلی اصناف و اعمال محدودیتهای کرونایی در شهرهای قرمز با تغییر رنگ شهر بندرعباس از قرمز به نارنجی و بازگشایی بسیاری از اصناف دوباره شلوغی و هیاهو به شهر بازگشت. بازارها، پاساژها، مراکز خرید و تجاری روزهای بسیاری شلوغی را پشت سر گذاشتند.
در فصل برگریزان، آنگاهکه درختان، جامه زرد بر تن داشتند، باغبانی فرهنگ دوست نهالی در دل مطبوعات هرمزگان کاشت که امروز 35 سال از آن روز میگذرد. آنقدر زمان و عمرمان زود میگذرد كه باورمان نمیشود همین دیروز حاج قاسم کرمی پدر فقید مطبوعات هرمزگان، بنای روزنامه صبح ساحل را گذاشت.
در یکی از روزهای اردیبهشت ماه سال 1392 و بعد از فوت مرحوم حاج قاسم کرمی عده ای از دوستداران ایشان جهت عرض تسلیت به دفتر روزنامه آمده بودند.
گویی برخی از نمایند گان مجلس شورای اسلامی به همراه عده ای از مقامات دولت، دررقابتی نانوشته برای تشدید کردن اوضاع نابسامان اقتصادی کشور تمام قد در تلاشند.
فرماندار شهرستان بندرعباس چندی پیش گفت: عرضه ماهی در قایقها و در خیابانها ازجمله خیابان روبروی بازار ماهیفروشان و اسکله صیادی بندرعباس ممنوع است. این مسئول عرضه آبزیان بهصورت دستفروشی را غیربهداشتی دانسته و گفته دستفروشان ماهی سلامت شهروندان بندرعباسی را به خطر انداختهاند.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک