جدید به قدیم
مدیر منطقه سه شهرداری از بهسازی ویژه پارک شهید دباغیان و نورپردازی آن خبر داد. این پارک، یکی از مکان های نوستالژیک و قدیمی برای مردم بندرعباس است. به گزارش صبح ساحل، امید آرمات، مدیر منطقه سه شهرداری بندرعباس با بیان اینکه بازسازی و بهسازی پارک ها نقش مهمی در بهبود فضای بصری شهر دارد، گفت: با توجه به اینکه برخی از پارک های سطح شهر دچار فرسایش شده و چهره نامطلوبی دارند، بنابراین بازسازی و بهسازی این پارک ها به صورت ویژه در دستور کار شهرداری قرار داده ایم. شهردار منطقه سه بندرعباس ادامه داد: پارک ها و بوستان ها مکان های هستند که خانواده ها بیشتر اوقات فراغت خود را در آنجا سپری می کنند، پس افزایش امنیت و آسایش شهروندان باید در اولویت قرار داشته باشد. وی ادامه داد: برخی از پارک های سطح شهر در ماه های اخیر از لحاظ سیستم روشنایی مشکل داشتند که با تلاش واحد تاسیسات شهرداری این نواقص هم اکنون برطرف شده است. وی هدف از احیا و بهسازی پارک دباغیان را زیبا سازی و ایجاد فضای پر نشاط جهت آسایش و امنیت شهروندان بندرعباس عنوان کرد. گفتنی است که پارک شهید دباغیان یکی از بزرگترین پارکهای شهر بندرعباس میباشد. از این پارک با عنوان “پارک شهر” نیز یاد میشود. وسعت این پارک ۱۱ هزار متر مربع می باشد. این پارک شامل امکاناتی همچون،؛ فضای سبز و وسایل بازی کودکان میباشد. همچنین باغ گلهای بندرعباس با مساحتی بالغ بر ۲ هکتار در این پارک قرار گرفته است. پارک شهید دباغیان در بلوار امام خمینی شهر بندرعباس واقع شده است. این پارک به علت پوشش گیاهی مناسب و فضاسازی مطلوب هر ساله مورد استقبال مسافران و گردشگران جهت اسکان قرار میگیرد.
هوا،آب و غذا سه نیاز ابتدایی، اساسی و طبیعی برای زنده ماندن هر انسان و به طور کلی هر موجود زنده ای ست.
در مرور اخبار خبرگزاری ها به این خبر برخورد نمودم. بخش استان های خبرگزاری فارس از اصفهان، در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ خبری مبنی بر حضور استاندار اصفهان در سواحل دریای عمان (شهرستان سیریک) برای پیگیری روند احداث آبگیر اختصاصی طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان منتشر کرده است.
خانمها و آقایان، اینجا بندرعباس است؛ سال ۱۴۰۲. وقتی از دروازه شهر وارد می شوید با یک سازه معناگرا با نمادها و المان های بومی روبرو می شوید که حیرت هر گردشگر و مسافر را بر می انگیزد، که به عنوان یکی از آثار میراث فرهنگی کشور در آینده شناخته خواهدشد.
امروزه گزارشهایی از اجرای طرح اینترنت طبقاتی منتشر می شود که این اجازه را می دهد، اساتید دانشگاه، اعضای اتحادیه فناوران رایانه تهران و برنامه نویسان تعدادی گروه محدود از اینترنت بدون فیلتر برخوردارشوند.
گفته می شود که مربیان پرورشی مدارس ؛ سال تحصیلی پیش رو بایدحتما ۶ ساعت به صورت موظف، تدریس سایر دروس در مدارس را به عهده بگیرند. این موضوع از چند زاویهی نگاه موافق و مخالف قابل بررسی می باشد.
نمی دانم؛ شاید یکی از مخاطبان این یادداشت، خود یک فرد ناتوان حرکتی و یا یکی از اعضای خانواده یا اطرافیان شما؛ از منظر تقسیم بندی های مرسوم؛ معلول نامیده شود! اجازه می خواهم این یادداشت برای شما باشد.
بهانهی قلمفرسایی این یادداشت؛ کامنت یکی از هم استانیهای نوجوان عزیزمان در ذیل آگهی استخدام یک شرکت تجاری خصوصی در فضای مجازی برای ارائه رزومه جهت استخدام بود. نکته نغز و ظریفی در این کامنت، البته همراه با جای درد در اندیشه من داشت.