جدید به قدیم
فرهنگ غنی اسلام،ظلم ،نابرابری و عدم مساوات را در هرشکل و اندازه ای و از سوی هر کسی و بر هر کسی بر نمی تابد.خداوند تنها به مظلوم اجازه داده است که فریاد بزند و ظلمی که بر او وارد شده با هر زبان و لحنی به گوش همه برساند و چه کسی مظلوم تر از بازنشستگان که عمر مفید خود را تمام و کمال در طبق اخلاص گذاشته و بدون هیچ دریغی آن را وقف خدمت به جامعه و کشور خود کرده اند.
شهروندان بندرعباس، این روزهای شورای شهر را از خاطر نبرید؛ روزهایی که به خوبی نشان میدهد جناحها و گروهبندیهای سیاسی چگونه برای منافع خود، امور شهر را مختل میکنند و پاسخ به افکار عمومی ذرهای برایشان اهمیت ندارد.
با پایان یافتن مهلت پیشثبتنام انتخابات مجلس شورای اسلامی کمکم فضای سیاسی کشور وارد فاز انتخاباتی شده و در همین راستا جریانات سیاسی و کاندیداها جلسات و یارگیری های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند؛ اما شواهد و قرائن حکایت از کم رونق بودن فضای انتخاباتی دارد، لذا در این یادداشت فضای سیاسی استان هرمزگان را مورد بررسی و تحلیل قرار میدهیم.
حالا که چند روزی از ایام عاشورا و ابراز دلدادگی و ارادت به ساحت حسین بن علی علیهم السلام نگذشته است؛ جا دارد برخی فکت های رویدادی پیرامون تعظیم این واقعه را مرور کنیم.
گفته می شود که مربیان پرورشی مدارس ؛ سال تحصیلی پیش رو بایدحتما ۶ ساعت به صورت موظف، تدریس سایر دروس در مدارس را به عهده بگیرند. این موضوع از چند زاویهی نگاه موافق و مخالف قابل بررسی می باشد.
نسبت جایگاه حاکمیت با پیاده سازی حق و عدالت چیست؟ آیا باید حق قابل تطبیق و تنظیم با جریان حاکم باشد یا بالعکس؟ در مدل حکمرانی علی ابن ابیطالب علیه السلام جایگاه حق کجاست؟ و امروز رویه های حاکمیتی چه نسبتی با گفتمان علی ابن ابیطالب علیهم السلام دارد؟!
بهانهی قلمفرسایی این یادداشت؛ کامنت یکی از هم استانیهای نوجوان عزیزمان در ذیل آگهی استخدام یک شرکت تجاری خصوصی در فضای مجازی برای ارائه رزومه جهت استخدام بود. نکته نغز و ظریفی در این کامنت، البته همراه با جای درد در اندیشه من داشت.
با حکم «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان منصوب شد.
آنچه که درسنجش عیار عملکردی نمایندگان مردم در درجه اهمیت قراردارد، نسبت رفتاری نماینده مردم با مردم است.