جدید به قدیم
اداره کل استاندارد هرمزگان از محل جمع آوری کمک خیریه و مردمی خانواده بزرگ استاندارد هرمزگان، بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع کرد. به گزارش خبرنگار صبح ساحل، «محمد سروش سهیلی راد» مدیرکل استاندارد هرمزگان از پخت بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن بین خانوارهای نیازمند هرمزگان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی بین بخش های مختلف بندرعباس و ارگان های تابعه این تعداد غذای گرم همزمان ظهر تاسوعا تهیه و توزیع شد. سهیلی راد با بیان اینکه برای این اطعام بیش از یک تن برنج استفاده شده اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه نخست محرم باید به گونه ای برگزار شود که دل های مردم متوجه پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) باشد. وی گفت: در اهميت و ارزش اطعام نيازمندان همين بس كه سوره انسان در وصف اهل بيت(ع) به دليل اطعام ايشان به فقير و اسير و مسكين بوده است. مدیرکل استاندارد هرمزگان اذعان کرد: سراسر زندگی رسول اکرم(ص) رأفت و مهربانی بود و بارزترین ویژگی امام مجتبی(ع) که می تواند بهترین سرمشق برای دوستداران آن حضرت باشد، بخشندگی بسیار و دستگیری از دیگران است. وی در خصوص مراکز توزیع این غذاها تشریح کرد: سایر غذاها در چند مرحله به ارگان ها و نهادهای مختلفی از جمله بهزیستی، خانه سالمندان، کارگران شهرداری، مردم حاشیه نشین شهر بندرعباس، نهادهای مردمی و خیریه های محلی توزیع شده و بخشی از غذا ها به خیریه های شهرستان بندرلنگه و میناب ارسال شده است.
جشن ازدواج ۳۰۰ زوج هرمزگانی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با همکاری اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد. مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با تبریک هفته ازدواج گفت: به همین مناسبت اداره کل ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان با هماهنگی استانداری هرمزگان و سایر دستگاههای اجرایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان، اقدام به برگزاری جشن وصال تحت عنوان ازدواج آسان کرده است.
به بهانهی روز نسبتا ملی و نه جهانیِ روانشناس، بد نیست خوانش مجددی از روانشناسی و عوامل کژکاریاش در جامعه داشته باشیم.
به گزارش صبح ساحل؛ کارتنخوابی؛ معضلی که در این روزهای پاییزی، بندرعباس بیشتر از قبل با آن مواجه است. بیشتر، به این دلیل که معتادان و متکدیان از سرمای هوا در دیگر شهرها به گرمای جنوب و بندرعباس پناه میآورند. امسال اما، تفاوتش با سالهای قبل، جولان ویروس کرونا در شهر است که همین موضوع آسیبهای کارتنخوابی را هم برای کارتنخوابان و هم برای دیگران تشدید کرده است. باتوجه به اینکه آنها هر روز در سطح شهر میچرخند و پولی هم برای تهیه وسایل بهداشتی ندارند، بسیار بیشتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، لازم است که ارگانهای مربوطه برایشان به دنبال چارهای باشند. در روزهایی ابتدایی شیوع کرونا در جهت خدمترسانی به معتادان متجاهر، بیخانمانها و کارتن خوابها که آسیبپذیرترین قشر در مقابل این ویروس کشنده هستند بهزیستی هرمزگان طرحی را تحت عنوان «موبایل ون» اجرا کرد. در این طرح از طریق خودروی ون و با همراهی پرستار و مددیار (از افراد بهبود یافته) در مناطق پر خطر، آسیبخیز و پاتوقها، لوازم اولیه بهداشتی ازجمله سرنگ یک بار مصرف، ماسکهای بهداشتی، ژل ضدعفونی کننده دست، موادشوینده و دستکش لاتکس به همراه یک وعده غذا در اختیار معتادان قرار میگرفت. پاتوقهای آنها هم ضدعفونی میشد. حالا پس از گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا و با زیاد شدن تعداد کارتنخوابها و معتادان در بندرعباس خبری از اجرای این طرح به گوش نمیرسد. گزارش: معصومه نعمتی تصویر: سامیه طهورنیان
به گزارش صبح ساحل؛ کارتنخوابی؛ معضلی که در این روزهای پاییزی، بندرعباس بیشتر از قبل با آن مواجه است. بیشتر، به این دلیل که معتادان و متکدیان از سرمای هوا در دیگر شهرها به گرمای جنوب و بندرعباس پناه میآورند. امسال اما، تفاوتش با سالهای قبل، جولان ویروس کرونا در شهر است که همین موضوع آسیبهای کارتنخوابی را هم برای کارتنخوابان و هم برای دیگران تشدید کرده است. باتوجه به اینکه آنها هر روز در سطح شهر میچرخند و پولی هم برای تهیه وسایل بهداشتی ندارند، بسیار بیشتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، لازم است که ارگانهای مربوطه برایشان به دنبال چارهای باشند. در روزهایی ابتدایی شیوع کرونا در جهت خدمترسانی به معتادان متجاهر، بیخانمانها و کارتن خوابها که آسیبپذیرترین قشر در مقابل این ویروس کشنده هستند بهزیستی هرمزگان طرحی را تحت عنوان «موبایل ون» اجرا کرد. در این طرح از طریق خودروی ون و با همراهی پرستار و مددیار (از افراد بهبود یافته) در مناطق پر خطر، آسیبخیز و پاتوقها، لوازم اولیه بهداشتی ازجمله سرنگ یک بار مصرف، ماسکهای بهداشتی، ژل ضدعفونی کننده دست، موادشوینده و دستکش لاتکس به همراه یک وعده غذا در اختیار معتادان قرار میگرفت. پاتوقهای آنها هم ضدعفونی میشد. حالا پس از گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا و با زیاد شدن تعداد کارتنخوابها و معتادان در بندرعباس خبری از اجرای این طرح به گوش نمیرسد.
همایون امیرزاده مدیر مرکز اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی با عنوان "آوار ظلم دربندر عباس و چند نکته" به تخریب خانهی زن سرپرست خانوار واکنش نشان داد که در ادامه آمده است
در اکثر کشورهای دنیا سازمانی وجود دارد که مسئولیت ارائه خدمات اجتماعی به قشر ضعیف را به عهده دارد.
کودکآزاری یکی از مشکلاتاجتماعی است که به دلایلی از جمله فوت پدر و مادر، ازدواج مجدد والدین، فقر، بیماریهای لاعلاج والدین و مشکلاتی از این دست گریبانگیر کودکان شدهاست.
خشونت علیه زنان موضوع جدیدی نیست. مختص به فرهنگ، طبقه اجتماعی، اقتصادی، سطح دانش، سن و نژاد خاصی هم نیست. در تمامی مناطق جغرافیایی و زمانهای تاریخی نیز وجود داشته است. فعالان حقوق زن در ایران سالها است که رفع خشونت علیه زنان را مطالبه جدی خود میدانند. آنچه اما این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته، نگاه جدیتر به موضوع، بهعنوان یک مسئله حقوقی و اجتماعی است. آمار مراکز بهزیستی استانها نشان میدهد که خشونت خانگی در بحران کرونا، بیش از پیش افزایش یافته است.
اگر یک فوتبالیست، اخلاق ورزشی نداشتهباشد، هرچقدر هم که خوب بازی کند،طرفداران چندانی نخواهدداشت و مورد تحسین و تمجید بزرگان فوتبال قرار نخواهدگرفت.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید