جدید به قدیم
کمبود آب و خشکسالی به نظرِ نگارنده یکی از بحرانیترین و بلندمدتترین مشکلات استان هرمزگان محسوب میشود که اگر به صورت زودهنگام برای رفع آن تدابیری اندیشه نشود، حیات اجتماعی ساکنان آن را تهدید میکند.
استاندار هرمزگان با همراهی اصحاب رسانه از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بازدید کرد.
با قدمتی سه هزارساله و جایگاهی ویژه در حاشیه خلیجفارس، یکی از نمادهای هویت تاریخی و فرهنگی جنوب ایران به شمار میرود. این بندر، با هنر بیبدیل لنجسازی و نقش برجستهاش در تجارت و صید، گواهی است بر نبوغ و خلاقیت مردمان این دیار. اما آیا این ظرفیتهای بینظیر به اندازهای که شایسته است، شناخته شده یا مورد بهرهبرداری قرار گرفتهاند؟
سفر ناخدایان از بندر کنگ به لافت، روایتی از اتصال و پیوند عمیق این دو بندر کهن ایرانی
عکاسک امیرحسین اورنگ
مدرسه 15 کلاسه دخترانه «حاسب هرمزی « که با مشارکت نفت ستاره خلیجفارس ساختهشده است با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد.این مدرسه در دوطبقه و با زیربنای یک هزار و 961 مترمربع در محله سهراه برق بندرعباس به بهرهبرداری رسید.
درحالی که کشورمان درگیر تنشهای ناشی از بحران جنگ غزه و اسرائیل است و در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل اشغالگر و خونریز، بیشترین هزینهها را پرداخت میکند، امارات، به همراهی پنج کشور دیگر عرب حاشیهی جنوبی خلیج فارس بیتوجه به اوضاع اسفبار برادران عربشان در فلسطین و لبنان در پی سوءاستفاده از شرایط موجود، در پی دسیسهچینیهای ژئوپلیتیک و طمعورزی به تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی ما هستند.
بندرعباس، به عنوان مرکز استان هرمزگان، یکی از زیباترین و خاصترین شهرهای بندری ایران است که در کنار دریای زیبا خلیجفارس قرار دارد. این شهر، به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، همواره در طول تاریخ مقصدی محبوب برای مسافران و گردشگران بوده و هست.
«محمدعلی بهمنی»، شاعر غزلسرا در پی سکته مغزی و وخامت شرایط جسمانی، در سن 82 سالگی جمعه 9 شهریور 1403 در تهران درگذشت. شعر و ،غزلهای بهمنی در این هفت دهه فعالیت او، همیشه طرفدارهای بیشماری داشته است. او حرفه شاعری خود را بهطورجدی از رادیو و شبکه استانی خلیجفارس آغاز کرد و خوانندگان مطرحی چون ناصر عبداللهی، حبیب محبیان، همایون شجریان، علیرضا قربانی از اشعار این غزلسرای نامی استفاده کردند.
رئیسکل دادگستری استان هرمزگان امروز از روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان نفت ستاره خلیجفارس بازدید کرد. مجتبی قهرمانی رئیسکل دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضایی به همراه عارف اکبری دادستان مرکز استان،علیرضا جعفر پوربروجنی مدیرعامل نفت ستاره خلیجفارس و قضات استان در بیمارستان در حال ساخت 264 تختخوابی در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم حضور یافت.
به مناسبت هفته محیط زیست، روز دوشنبه، ۲۱ خردادماه نشست خبری سازمان محیط زیست استان هرمزگان به میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد. در این نشست رئیس سازمان محیط زیست استان هرمزگان از دستاوردهای این سازمان در دولت سیزدهم سخن گفت. مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز اثرگذاریها و عملکرد این شرکت در راستای ترویج فرهنگ و حفظ محیط زیست را اعلام کرد.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک