جدید به قدیم
نوشتن از پزشکی همیشه دشوار بودهاست. در زمان همهگیری ویروس کرونا دشوارتر هم هست.
بهراستی چه زیباست اندیشهای که در مقابل قلم زانو زند و واژههایی که در خدمت بیان حق برآید.
«لیلا بهمنزاده»، کارشناس پرستاری بیمارستان شهید محمدی روز گذشته، دوم مردادماه، پس از یک ماه دستوپنجه نرمکردن با بیماری کووید-19 جان به جانآفرین تسلیم کرد. پیکر او صبح دیروز، جمعه سوم مردادماه، از مقابل سردخانه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با حضور خانواده و تعدادی از مسئولان و همکاران او بدرقه و در بهشت زهرای بندرعباس به خاک سپرده شد. بهمنزاده سومین مدافع سلامت استان هرمزگان است که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. گفتنی است که «آرزو باهو» و «سعادت سجادیان» از دیگر شهدای راه سلامت هرمزگان بودند. عکس: محمد کرمی
بسیاری از مردم میگویند کرونا وحشیتر و قویتر از گذشته شده، دارد میتازد و قربانی میگیرد، اما برخی از پزشکان و کادر درمانی، چنین نظری ندارند آنها معتقدند کرونا قویتر نشده، هرچند رفتار این ویروس غیرقابلپیشبینی است، اما وحشیتر از قبل نشده و فراگیریای که امروز شاهدش هستیم، نتیجه مراعات نکردن است. هشدارها را جدی نگرفتیم. فاصلهگذاریها رعایت نشد، مردم ماسک نزدند و نمیزنند و نتیجه شد اینکه کرونا دایره حضورش را وسیعتر کرد. کرونا بهشدت کشنده است. نه پیر میشناسد و نه جوان. حتی به مدافعان سلامت نیز رحم نمیکند. در برابر یک ویروس ناشناخته و قوی تنها راه ایمن بودن رعایت بهداشت است.
سالها است بازار مسکن همچون بازار خودرو و ارز آشفته و غیرقابلمهار شده است.
این روزها من خسته، تو خسته، همه خسته اما کادر بهداشت و درمان خستهتر از من و تو. قرار ما تابستان بود. تابستان گرم و جشن رفتن این ویروس لعنتی. امیدوار بودیم گرمای تابستان پوست این ویروس را بکند و برای همیشه برود پی کارش.
دختران حدود نیمی از جامعه بشری را تشکیل می دهند و از جایگاه برابری برخوردارهستند.
افزایش جمعیت سالمند در ایران یکی از نگرانیهای نوظهور کشور است. اصرار بر افزایش زاد و ولد، به منظور ایجاد توازن بین همین جمعیت سالمند و جوان است.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید