03

تیر

1405


فیلتر ها
نتایج جستجو برای " ویروس کرونا "

77 نتیجه

img

پای نظارت می‌لنگد!!!

پس از گذشت چندین روز از رسانه‌ای شدن گلایه شهروندان بندرعباس از کمبود و نرخ گران سیلندرهای گاز در سطح شهر بندرعباس و خطاب قرار دادن شرکت گاز در محافل و فضای مجاز به‌عنوان متولی گاز، مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان در یک حرکت حساب‌شده و بسیار حرفه‌ای، با انداختن توپ درون زمین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که شرکت گاز در تولید و توزیع سیلندر گاز دخل و تصرفی ندارد.

1399/05/25 08:23 محمد خداکریمی - خبرنگار
img

درد ما کم نیست!!!

استرس و اضطراب، هدیه همیشگی شغل خبرنگاری است.

1399/05/15 08:37 محمد خداکریمی - خبرنگار
img

کرونا مسکنی برای محیط‌زیست

انسان‌ها با اختلاف نسبت‌به سایر موجودات در صدر نابودکننده‌های طبیعت ایستاده‌اند. زمین و غیرانسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند هیچ‌گاه تصورش را هم نمی‌کردند که روزی بشر به آن‌ها اجازه‌ی نفس کشیدن بدهد.

1399/05/06 09:00 زهرا شهکرمی 1
img

ویروس کرونا بر پرده سینما

استان هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد. این ویروس همچنان سینماهای استان را بسته نگه داشته‌است. این تعطیلی موجب ضرر و زیان‌ فراوانی به سینماداران شده‌است. عدم اکران نوروزی فیلم‌ها موجب جبران‌نشدن هزینه‌های مسئولان سینماها شده‌است. اکران آنلاین هم ضررهای مالی سینماداران را جبران نمی‌کند. ممکن است برخی سینماداران به‌دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده مجبور به تعدیل کارمندان خود باشند. با این وجود برخی سینماداران به‌خاطر سود وام‌های دولتی ترجیح می‌دهند این تسهیلات را دریافت نکنند. درصورت رفع محدودیت‌ها، بازگشایی سینما‌ها با حضور ۵۰ درصدی مخاطب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است. یکی از سینماهایی که درگیر این تعطیلی پنج‌ماهه است، سینما ستاره شهر است. مدیر این سینما در این‌باره می‌گوید: « درحال حاضر درآمد ما صفر است اما هزینه‌ها همچنان هستند و ما نه‌تنها سود و منفعتی نداریم بلکه دچار ضرر و زیان زیادی هم شده‌ایم». سینماداران هرمزگانی منتظر نظر ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا، درمورد وضعیت فعالیت‌های هنری‌اند. مشخص نیست ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا تصمیم برتداوم تعطیلی فعالیت‌های هنری می‌گیرد یا سینماداران مانند سایر اصناف، مجاز به فعالیت می‌شوند. گزارش: معصومه نعمتی / ویدئو: سمیره حنائی

1399/05/04 20:47 فاطمه محمود آبادی
img

روایتی از بدرقه سومین شهید سلامت هرمزگان

«لیلا بهمن‌زاده»، کارشناس پرستاری بیمارستان شهید محمدی روز گذشته، دوم مردادماه، پس از یک ماه دست‌وپنجه نرم‌کردن با بیماری کووید-19 جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پیکر او صبح دیروز، جمعه سوم مردادماه، از مقابل سردخانه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با حضور خانواده و تعدادی از مسئولان و همکاران او بدرقه و در بهشت زهرای بندرعباس به خاک سپرده شد. بهمن‌زاده سومین مدافع سلامت استان هرمزگان است که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. گفتنی است که «آرزو باهو» و «سعادت سجادیان» از دیگر شهدای راه سلامت هرمزگان بودند. عکس: محمد کرمی

1399/05/04 12:03 صبح ساحل
img

چرخ زندگی نمی‌چرخد!!!

بسیاری از مردم می‌گویند کرونا وحشی‌تر و قوی‌تر از گذشته شده، دارد می‌تازد و قربانی می‌‌گیرد، اما برخی از پزشکان و کادر درمانی، چنین نظری ندارند آن‌ها معتقدند کرونا قوی‌تر نشده، هرچند رفتار این ویروس غیرقابل‌پیش‌بینی است، اما وحشی‌تر از قبل نشده و‌ فراگیری‌ای که امروز شاهدش هستیم، نتیجه مراعات نکردن است. هشدارها را جدی نگرفتیم. فاصله‌گذاری‌ها رعایت نشد، مردم ماسک نزدند و نمی‌زنند و نتیجه شد این‌که کرونا دایره حضورش را وسیع‌تر کرد. کرونا به‌شدت کشنده‌ است. نه پیر می‌شناسد و نه جوان. حتی به مدافعان سلامت نیز رحم نمی‌کند. در برابر یک ویروس ناشناخته و قوی تنها راه ایمن بودن رعایت بهداشت است.

1399/05/04 08:39 محمد خداکریمی - خبرنگار
img

آیین بدرقه سومین شهید مدافع سلامت هرمزگان

«لیلا بهمن‌زاده»، کارشناس پرستاری بیمارستان شهید محمدی روز گذشته، دوم مردادماه، پس از یک ماه دست‌وپنجه نرم‌کردن با بیماری کووید-19 جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پیکر او صبح امروز، جمعه سوم مردادماه، از مقابل سردخانه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با حضور خانواده و تعدادی از مسئولان و همکاران او بدرقه و در بهشت زهرای بندرعباس به خاک سپرده شد. بهمن‌زاده سومین مدافع سلامت استان هرمزگان است که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. گفتنی است که «آرزو باهو» و «سعادت سجادیان» از دیگر شهدای راه سلامت هرمزگان بودند. عکس : سمیره حنائی تنظیم ویدئو: سامیه طهورنیان

1399/05/03 13:58 زهرا شهکرمی 1
img

بازار ماهی‌فروشان بندرعباس در شرایط شیوع ویروس کرونا

بازار جدید ماهی فروشان بندرعباس به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و با 220 غرفه برای عرضه آبزیان و 130 غرفه عرضه مستقیم گوشت قرمز، گوشت مرغ، میوه و تره بار، ادویه و دیگر مشاغل مرتبط با این بازار آماده شده است. ۵۰ درصد مساحت این بازار به پارکینگ، نمازخانه، انبار و سردخانه اختصاص داده شده است. تهویه هوا در این بازار با فن‌های بسیار قوی انجام می‌شود و دستگاه های تسویه فاضلاب مدرن و به روز این مجتمع از ورود فاضلاب و خونابه به دریا جلوگیری می‌کنند. دکتر دامپزشک به عنوان ناظر فنی بهداشت و به صورت تمام وقت برای نظارت بر رعایت بهداشت در بازار حضور دارد. رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت سختگیرانه دنبال می‌شود و خصوصا در شرایط شیوع ویروس کرونا هیچکدام از فروشندگان و خریداران بدون ماسک و دستکش اجازه ورود به بازار را ندارند./ شقایق پرتو

1399/04/31 09:55
img

کرونا؛ روایت تلخِ «تخت» (2)

اینجا رودان است. سومین شهر پرجمعیت هرمزگان. در تابستان گرم یک سال مانده به اتمام قرن، شهر گرفتار در چنگال ویروس کرونا است. رودان را این روزها به لیموی پرآبش نمی‌شناسند. آمار بالای جانباختگان کووید-‌19 اش خودنمایی می‌کند. برای نخستین‌بار به رودان می‌روم. این‌بار حال‌وهوای مردم را نه با قلم، با دوربینی که دستانم با آن ناآشناست، توصیف می‌کنم. بیمارستان رنگ و بوی خاصی دارد. دیوارها رنگ پریده‌‌تر از گذشته‌اند. خبر از کم‌خوابی و خستگی کادر درمان می‌دهند. پرستارانی که صدای‌شان از پشت ماسک به زحمت شنیده می‌شود. بار بی‌مسئولیتی شهروندان و ضعف مدیریت بحران کشور را یک تنه به دوش می‌کشند. لبخند پزشک و پرستار که هنوز از لبشان محو نشده به بیماران کووید، امید می‌دهد. آنچه پیش‌رو دارید، حاصل همراهی چندساعته کادر درمان بخش‌های کووید 1و2، مراقبت‌های ویژه (ICU) و اتاق سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام علی(ع) شهرستان رودان است./سمیره حنائی توضیح: عکس‌ها با رضایت بیمار و همراهش گرفته شده است.

1399/04/27 20:22
img

کرونا؛ روایت تلخِ «تخت» (1)

اینجا رودان است. سومین شهر پرجمعیت هرمزگان. در تابستان گرم یک سال مانده به اتمام قرن، شهر گرفتار در چنگال ویروس کرونا است. رودان را این روزها به لیموی پرآبش نمی‌شناسند. آمار بالای جانباختگان کووید-‌19 اش خودنمایی می‌کند. برای نخستین‌بار به رودان می‌روم. این‌بار حال‌وهوای مردم را نه با قلم، با دوربینی که دستانم با آن ناآشناست، توصیف می‌کنم. بیمارستان رنگ و بوی خاصی دارد. دیوارها رنگ پریده‌‌تر از گذشته‌اند. خبر از کم‌خوابی و خستگی کادر درمان می‌دهند. پرستارانی که صدای‌شان از پشت ماسک به زحمت شنیده می‌شود. بار بی‌مسئولیتی شهروندان و ضعف مدیریت بحران کشور را یک تنه به دوش می‌کشند. لبخند پزشک و پرستار که هنوز از لبشان محو نشده به بیماران کووید، امید می‌دهد. آنچه پیش‌رو دارید، حاصل همراهی چندساعته با کادر درمان بخش‌های کووید 1و2، مراقبت‌های ویژه (ICU) و اتاق سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام علی(ع) شهرستان رودان است./سمیره حنائی توضیح: عکس‌ها با رضایت بیمار و همراهش گرفته شده است.

1399/04/26 20:55
خـبر فوری:

۱۳ و ۱۴ تیر استان تهران و ۱۵ تیر کل کشور تعطیل است