ره‌آورد سفر معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به هرمزگان:

از اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی برای اولین بار در کشور تا ساخت خوابگاه۳۰۰ نفره دخترانه در بندرعباس


نویسنده: عهدیه صولت برد

سفر «صادق ستاری فرد»، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در هفته تربیت بدنی { از ۲۶ مهر تا دوم آبان} به هرمزگان، دستاوردهای زیادی را برای استان به ارمغان آورد که اجرای فاز دوم طرح شهید سردار سلیمانی به میزان فاز اول شامل سالن ورزشی سرپوشیده، زمین چمن و غیره به عنوان اولین استان کشور و اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی به این پروژه و ساخت خوابگاه ۳۰۰ نفره در شهر بندرعباس با مشارکت استانداری به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در جهت ایجاد امکانات خوابگاهی برای میزبانی‌های کشوری و اردوی راهیان پیشرفت کشور از مهمترین این ره‌آوردها به شمار می‌رود. معاون تربیت بدنی و سلامت ورزش وزارت آموزش وپرورش در سفر خود به استان اعلام کرد که مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان از نیروهای پیگیر، پرتلاش و دلسوز بوده که از سرآمدان نظام آموزشی کشور است.  در ادامه این گزارش مروری بر عملکرد آموزش و پرورش در هفته تربیت بدنی می‌پردازیم و صحبت‌های معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در این‌باره را می‌خوانیم.

     

 

 هرمزگان مستعد ایجاد یک دهکده ورزشی با ظرفیت‌های عظیم است

نشست خبری «صادق ستاری فر»، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در هفته تربیت بدنی با حضور «محمد قویدل»، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، «مهدی فولادی»، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان و فعالین رسانه‌ای برگزار شد. ستاری فر در این نشست بیان کرد: «هرمزگان مستعد ایجاد یک دهکده ورزشی با قابلیت برگزاری مسابقات کشوری و میزبانی کشورهای همسایه است». وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در این استان مانند فرودگاه، راه آهن و خطوط کشتیرانی احداث دهکده ورزشی در هرمزگان را اولویت پیگیری‌های وزارت خانه دانست و گفت: «در تلاش هستیم تا میزبانی رویدادهای مختلف فرهنگی، ورزشی، اردویی، علمی و تربیتی، فناوری و هنری با رویکرد جدید، هدفمند و نظامند به استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی محول شود». صادق ستاری فر افزود: «استان هرمزگان در دوران پساکرونا که آموزش و پرورش با سونامی بازنشستگی نیروهای فرهنگی مواجه شد با درایت مسئولین استان در اداره‌کل و استانداری و با جذب نیروهای جوان اجازه بروز این خلا را نداد و با چالش جدی کمبود نیرو مواجه نشد».
 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان احیا کننده فضاهای ورزشی و خوابگاه‌های دانش آموزی راکد است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: «طرح‌های ورزشی مهمی در استان در حوزه ورزش و تربیت بدنی افتتاح شد و با پیگیری‌های مجدانه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، مجموعه استخر فرهنگیان که سال‌ها تعطیل شده بود احیا شد و پروژه‌های دیگر مانند استخر سرپوشیده شهرستان میناب نیز در حال ساخت است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید». وی افزود: «در دولت سیزدهم اردوگاه‌های فرهنگی آموزش و پرورش احیا شدند و با تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان و جذب مشارکت خیرین، اردوگاه دانش آموزی سرخون بندرعباس نیز نوسازی و تجهیز خواهد شد تا از ظرفیت این مکان‌ها استفاده بهینه شود».
  

مدیریت آموزش وپرورش هرمزگان از سرآمدان نظام آموزشی کشور 

معاون تربیت بدنی و سلامت ورزش وزارت آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود، مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان را از نیروهای پیگیر، پرتلاش و دلسوز توصیف کرد که از سرآمدان نظام آموزشی کشور است. ستاری فر، ظرفیت آفرین، امیدآفرینی و اقدامات بزرگ تحولی را از ویژگی‌های مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان دانست و گفت: «این استان در اجرای سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش خوش درخشیده است که حاصل پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار است».  ستاری فر، ظرفیت آفرینی، امیدآفرینی و اقدامات بزرگ تحولی را از ویژگی‌های مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان دانست و گفت: «ساخت ۷۰ فضای ورزشی در مدت زمان کمتر از ۱۸ ماه گویای این حقیت است که مدیرکل استان بیش از تعهدات خود در ایجاد فضاهای ورزشی عمل نموده است».
  

۸۵۰ معلم تربیت بدنی در هرمزگان فعالیت می‌کنند

این مسوول در وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه معلم تربیت بدنی و ورزش مهم‌ترین مربی تربیتی است، تصریح کرد: «برای جذب نیروی انسانی در حوزه پژوهشی، تربیتی و سلامت نیز سازو کار و برنامه جدیدی با معاونت اداره استخدامی رییس جمهور دنبال می‌کنیم که ظرف یک ماه آینده، مجوز جذب مربی امور تربیتی و پرورشی و تربیت بدنی صادر خواهد شد». وی افزود: «در حال حاضر ۸۵۰ معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان فعالیت می‌کنند و درصدد هستیم فضاهای ورزشی در مدارس ساخته و تجهیز شود تا شرایط انجام فعالیت‌های ورزشی برای معلمین، دانش آموزان و خانواده هایشان فراهم گردد».
  

 افزایش سهم هرمزگان در جذب دانشگاه فرهنگیان

«صادق ستاری فر»، معاون تربیت بدنی و سلامت ورزش وزارت آموزش وپرورش در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: «با وجود صراحت‌های قانونی، گزینش معلمان هنگام استخدام تا قبل از دولت سیزدهم جدی گرفته نمی‌شد اما در این دولت برای نخستین بار، ۵۷ هزار نیروی آموزشی براساس گزینش و ارزیابی واقعی جذب شدند».  وی با اشاره به اینکه همزمان ۶۰۰ کانون ارزیابی در کشور برای سنجش واقعی نیروی آموزشی به صورت حرفه‌ای و عمومی فعال بود، بیان کرد: «امسال آزمون استخدامی آموزش و پرورش به لحاظ کمی و کیفی تحول بزرگی داشت و با جذب ۵۷ هزار نفر نیروی آموزشی، چارچوب و فرآیند ارزیابی به کلی متحول شد». 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سهم هرمزگان در جذب دانشگاه فرهنگیان امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: «آموزش و پرورش استان هرمزگان در سال جدید زمینه جذب یکهزار و ۲۵۰ نفر معلم حرفه‌ای و دارای صلاحیت را تامین کرده است». همچنین سهمیه‌ خاص جذب نیروی آموزشی در شهرستان بشاگرد اختصاص پیدا کرد که استاندار هرمزگان و رییس شورای آموزش و پرورش استان، در این کار ارزشمند اهتمام جدی داشته‌اند. 
  

صدور جذب مجوز مربی تربیتی و تربیت بدنی تا یک‌ماه آینده 

وی با اشاره به اینکه معلم تربیت بدنی و ورزش، مهم‌ترین مربی تربیتی به شمار می‌آید، گفت:« برای جذب نیروی انسانی در حوزه پژوهشی، تربیتی و سلامت نیز سازو کار و برنامه جدیدی با معاونت اداره استخدامی رییس جمهور دنبال می‌کنیم که ظرف یک ماه آینده، مجوز جذب مربی امور تربیتی و پرورشی و تربیت بدنی صادر خواهد شد». ستاری فر با بیان اینکه در کنار جذب نیرو، بحث رویدادها و مسابقات ورزشی نیز بسیار مهم است، ادامه داد: «میزبانی رودیدادهای مختلف فرهنگی، ورزشی، اردویی، علمی و تربیتی، فناوری و هنری با رویکرد جدید، هدفمند و نظامند به میزبانی استان‌ها برگزار شود». وی همچنین به طرح شهید خرازی در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: «دانش‌آموزان و حتی خانواده‌ها تحت عنوان این طرح می‌توانند به صورت رایگان در فصل تابستان روزهای تعطیل به صورت رایگان از تجهیزات ورزشی مدارس استفاده کنند». این مسئول با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور به استان هرمزگان بیان کرد: «در قالب طرح بزرگ شهید سلیمانی نیز ۲ هزار فضای ورزشی امسال در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید. در فاز دوم این طرح هم در سفر رییس جمهور به این استان به عنوان یک مصوبه مطرح شود تا در سایر استان‌ها تبدیل به یک رویه شود». 
  

 اهتمام دولت به اختصاص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال به طرح رتبه‌بندی معلمان 

ستاری فر با اشاره به اینکه یکی از مطالبات فرهنگیان اجرای طرح رتبه‌بندی بود، تصریح کرد: «موضوع رتبه بندی فرهنگیان که قبل از دولت سیزدهم به آن توجهی نشده بود، این دولت مردمی افتخار دارد که در سال نخست استقرارش، این مهم را اجرا کند و افزون‌بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال را برای این موضوع پیش‌بینی و تامین اعتبار کرد». به گفته این مقام مسئول، سیاست‌ در آموزش و پرورش برگرفته از قانون اساسی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
  

 مجموعه ورزشی شهید ناصری هرمزگان افتتاح شد

افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره شهید ناصری استان، یکی دیگر از اقداماتی بود که در هفته تربیت بدنی و با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد. معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح و بهره برداری از این مجموعه ورزشی گفت:« عزم جهادی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ستودنی و قابل تقدیر بوده و شگفت انگیز است که در مدت زمان کمتر از ۱۸ ماه شاهد افتتاح و بهره برداری این مجموعه عظیم و مجهز هستیم». وی افزود: «مجموعه ورزشی شهید ناصری اولین مجموعه ورزشی طرح شهید سلیمانی است که در کشور افتتاح شده است. مهمترین ماموریت مورد تاکید در قانون برنامه هفتم توسعه، ایجاد فضای آموزشی استاندارد در درون مدرسه است که استان هرمزگان آن را محقق کرده است. در راستای اجرای عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، این مجموعه ورزشی در شهرکی ساخته شده است که با جمعیت یکصد هزار نفری فاقد هر گونه فضای ورزشی بود. ساخت این مجموعه عظیم لبخند شادی را بر لبان ۱۱هزار دانش آموزی که در این شهرک سکونت دارند، نشاند».
 

 اعزام کاروان تجهیزات بهداشتی و ورزشی به ۲۳ منطقه آموزشی استان

از طرفی، کاروان تجهیزات بهداشتی و ورزشی استان هرمزگان با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و مسئولین استانی در هفته تربیت بدنی به ۲۳ منطقه آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد ریال اعزام شد.
  

 آیین افتتاحیه کانون تندرستی مدارس استان هرمزگان

آیین افتتاحیه کانون تندرستی مدارس استان هرمزگان نیز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در مدرسه محراب رشیدی برگزار شد. معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در آیین اجرای نمادین طرح دادرس در مدرسه متوسطه دخترانه فاطمه الزهرا بندرعباس گفت:« اجرای طرح دادرس در مدارس با هدف آماده سازی دانش آموزان در روزهای سخت است و به زودی طرح دادرس به صورت فراگیر در همه مدارس کشور اجرا خواهد شد». به گفته وی، مدرسه، مهمترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان است.
 لازم به ذکر است؛ اتاق بهداشت و طرح دهان و دندان در اخرین روز از هفته تربیت بدنی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و مسوولین استانی در مدرسه محراب رشیدی بندرعباس افتتاح شد.
  

 استاندار: ۱۹۰ مدرسه در هرمزگان به همت دولت سیزدهم آماده بهره‌برداری است

همچنین «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان سه شنبه، دوم آبان‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور «صادق ستاری‌فر»، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و «محمد قویدل»، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شده بود، گفت: «اگر دایره واژگان حضرت امام را مرور کنیم به تاکیدات بسیاری در حوزه آموزش و فرهنگ خواهیم رسید که نشان از اهمیت نظام تعلیم و تربیت برای توفیقات روزافزون کشور دارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم اهداف بلندی را جهت دست‌یابی کشور ترسیم کرده‌اند که تقریبا تمام آن‌ها از مسیر نظام آموزش و پرورش قابل دست‌یافتن هستند». به گفته دوستی، یکی از اصلی‌ترین مواردی را که در استان در حال پیگیری هستیم انطباق سند توسعه صنعتی استان با توسعه آموزشی است و در این راستا تاکنون ۲۸ هنرستان جوارکارگاهی در هرمزگان راه‌اندازی شده است. رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان، اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش را بی‌نظیر خواند و اعلام کرد: «بسیاری از نارسایی‌های موجود در نظام تعلیم و تربیت حاصل کم‌کاری‌های گذشته است به عنوان مثال بحث کمبود معلم مسئله‌ای نیست که یک شبه به وجود آمده باشد و یک شبه نیز نمی‌توان آن را مرتفع کرد چرا که شان معلم و حساسیت آن ایجاب می‌کند که در گزینش معلمین دقت‌نظر بیشتری لحاظ شود».
  

 تعریف توسعه آموزشی دو کانون ویژه در بشاگرد و بوموسی

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای توسعه آموزشی دو کانون ویژه در بشاگرد و بوموسی تعریف شده است، اضافه کرد:« رئیس‌جمهور محترم دستورات ویژه‌ای در رابطه با این مناطق صادر کردند و برای اولین بار در جذب معلمین، سهمیه‌ای خاص شهرستان بشاگرد اختصاص پیدا کرد ضمن اینکه راه‌اندازی مدرسه ملی ایرانیان نیز حاصل نگاه ویژه آیت الله رئیسی به آموزش و پرورش بود»‌. عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس استان، گفت: «با تلاش‌هایی که انجام شده است ۷۰ زیرساخت ورزشی در مدارس استان به بهره‌برداری رسیده است و از روز دوم آبان‌ماه فاز دوم طرح شهید سلیمانی نیز در استان آغاز شد». وی اضافه کرد: «بیش از ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۱۹۰ مدرسه آماده بهره‌برداری است که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح خواهند شد ضمن اینکه در گلریزان اخیری که برگزار شد، صنایع، شرکت‌ها و خیرین احداث ۳۲۰ کلاس را بر عهده گرفتند که برای بخشی از آن‌ها زمین تحویل شده و تلاش خواهیم کرد در دو ماه آینده عملیات اجرایی همه کلاس‌های درس آغاز شود. استاندار هرمزگان، در بررسی مصوبات جلسه پیشین شورای آموزش و پرورش، عنوان‌کرد: «در حال حاضر آموزش‌های مرتبط با نابینایان از سن ۵ سالگی شروع می‌شود در حالی شخصیت آن‌ها تا این سن شکل گرفته و اصلاح آن دشوار است از این رو آموزش‌های مربوط به نابینایان باید از دو سالگی آغاز شود و مقدمات این امر با مشارکت اداره کل بهزیستی فراهم گردد». دوستی در پایان بر لزوم مشارکت شهرداری‌ها در ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنائی، تاکید کرده و توزیع قرص آهن و مکمل‌های ویتامینه مورد نیاز دانش‌آموزان را جزو وظایف جاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های مسئول خواند که اجرای آن‌ها آغاز شده است.
  

 اعطای تقدیرنامه وزیر آموزش و پرورش به استاندار هرمزگان

  
«صادق ستاری‌فر»، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان، تقدیرنامه «رضا مراد صحرایی»، مقام عالی وزارت آموزش و پرورش را به پاس عملکرد مثبت استاندار هرمزگان در اجرای بهینه طرح‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت و ورزش دانش‌آموزی استان( میزبانی از مسابقات کشوری دانش‌آموزان، توسعه زیرساخت‌های ورزشی مدارس، طرح سردار سلیمانی، طرح مکمل‌یاری با قرص آهن و ویتامین D در مدارس) تقدیم مهدی دوستی، استاندار هرمزگان کرد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها