رویداد فرهنگی عربستان با هدف توجه به تئاتر و هنرهای نمایشی میزبان هنرمندان آرژانتینی است


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
کمیسیون تئاتر و هنرهای نمایشی عربستان سعودی هشتمین رویداد هنر شهری را به عنوان بخشی از مجموعه نمایش‌های آرژانتینی که در دانشگاه پرنسس نوره بنت عبدالرحمن برگزار می شود، ترتیب داد. این نمایش که همچنان در سالن آبی ادامه دارد با هدف افزایش آگاهی در مورد بخش تئاتر و هنرهای نمایشی در عربستان و سراسر جهان است. پس از شروع با اجرای هیپ هاپ، این نمایش دارای حرکات آکروباتیک، پرش با دوچرخه و اسکیت بورد است و مهارت‌های فوتبال را با پس زمینه موسیقی تانگو به نمایش گذاشته است. یک نمایشگاه آموزشی همراه غذاهای ارائه شده توسط رستوران‌های محلی آرژانتینی و آمریکای لاتین بود. همچنین غرفه‌های عکس و مغازه‌ای برای فروش محصولات و لباس های محلی کشور مهمان طراحی شده بود.
نمایش‌های آرژانتینی که در 5 دسامبر به پایان می‌رسند، شامل نمایش‌های سیرک و جادویی، نمایش جنگلی و نمایش‌های کلاسیک مانند «سیندرلا» و «آلیس در سرزمین عجایب» است. علاوه بر این نمایش‌ها همچنین به تقویت تلاش‌های وزارت فرهنگ عربستان برای تقویت تبادلات فرهنگی بین المللی، که یکی از اهداف چشم انداز 2030 است، کمک می کند.
     
بیست و چهارمین هواپیمای امدادی عربستان به سمت نوار غزه می رود
 نگاهی به عرب نیوز
خبرگزاری رسمی SPA گزارش داد، بیست و چهارمین هواپیمای امدادی عربستان که توسط مرکز امداد و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان مستقر در ریاض آماده حرکت شد، روز جمعه به مقصد مصر عزیمت کرد و حامل 31 تن محموله شامل مواد غذایی و ابزاری برای ساخت سرپناه بود. این کمک‌ها که روز پنجشنبه ارسال شد قرار است به مردم فلسطین در نوار غزه منتقل شود. در بیانیه SPA آمده است که تلاش‌های کمک‌رسانی مطابق با نقش تاریخی عربستان سعودی در حمایت از مردم فلسطین در مواقع بحرانی است.
   
عربستان سعودی عضو شورای سازمان بین المللی دریانوردی شد
 نگاهی به عرب نیوز
عربستان سعودی در دوره 2024-2025 در شورایی با ظرفیت 40 عضو در سازمان بین المللی دریانوردی جایگاهی را بدست آورد. پادشاهی سعودی در انتخابات روز جمعه در مقر خود در لندن، 143 رای از 175 کشور عضو آژانس دریافت کرد.  این سازمان وابسته به سازمان ملل مرجع جهانی دریانوردی است که استانداردهای بین المللی طراحی شده برای تضمین ایمنی و امنیت حمل و نقل دریایی، کاهش آلودگی کشتی‌ها، و اجرای طرح‌هایی را که به حفظ محیط زیست دریایی و حفاظت از طبیعت کمک می کند، تنظیم می کند. اداره کل حمل و نقل عربستان سعودی، موفقیت این کشور در رای گیری را اوج تلاش و حمایت رهبران کشورهای مختلف برای توسعه حمل و نقل دریایی مطابق با اهداف برنامه توسعه و تنوع چشم انداز عربستان سعودی 2030 توصیف کرد. مسئول اداره کل حمل و نقل عربستان سعودی در باب این موفقیت گفت:«این یک دستاورد ملی منحصر به فرد است که ما را به سوی آینده امیدوار کننده ای سوق می دهد و دلیلی برای جشن گرفتن و شادی است که نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر به حمایت از طرح‌هایی با هدف حفاظت از اکوسیستم دریایی‌ست.»
وی همچنین در ادامه افزود که این اتفاق موفقیت در به رسمیت شناختن ابتکاراتی است که پادشاهی سعودی برای حفاظت و حفظ محیط زیست دریایی اتخاذ کرده است و این فرصت را برای کشور فراهم می‌کند تا در توسعه مقررات و قوانین بین المللی مربوط به تجارت جهانی و حمل و نقل دریایی مشارکت کند.به گفته مقامات، عربستان سعودی بر اساس استراتژی ملی خود برای خدمات حمل و نقل و لجستیک تعدادی از ایده پردازان  اهداف بلندپروازانه ای را تعیین کرده‌اند که به توسعه بخش دریایی این کشور کمک کرده است. همچنین تا سال 2030، عربستان سعودی قصد دارد سالانه 40 میلیون کانتینر جابجا کند، روند ترخیص و جابجایی محموله را تسهیل کند، و گردشگری دریایی را از طریق کشتی‌های کروز و حمل‌ونقل ساحلی توسعه دهد و از موقعیت استراتژیک این کشور به عنوان نقطه ملاقات شرق و غرب استفاده کند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها