پیکر شیخ نواف آل احمد امیر کویت تشییع شد



 نگاهی به عرب نیوز
پیکر شیخ نواف الاحمد الصباح امیر فقید کویت روز یکشنبه پس از اقامه نماز در قبرستان سلیمانیه تشییع شد. وی روز شنبه در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت. شیخ نواف که تابوت او در پرچم کویت پوشانده شده بود پس از نماز در مسجد بلال بن رباح در کنار خویشاوندانش به خاک سپرده شد.به گزارش خبرگزاری دولتی کویت، مراسم تشییع با حضور اعضای خانواده الصباح و رئیس پارلمان کویت برگزار شد. جانشین وی، شیخ مشعل الاحمد الصباح، در حال سوگ‌واری در مراسم نماز دیده شد. شیخ میشال و خانواده سلطنتی روز دوشنبه و سه شنبه در دیوان خاندان الصباح در کاخ بیان، شخصاً تسلیت مردم را دریافت خواهند کرد.مقامات رسمی از سراسر جهان، از جمله لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و ملک عبدالله، پادشاه اردن، قرار بود برای ادای احترام به کویت بروند. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بعد از ظهر وارد کویت شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز به نمایندگی از ابراهیم رئیسی ،رئیس جمهور، این رخداد غم‌انگیز را تسلیت گفت. شیخ نواف در طول شش دهه خدمت عمومی خود چندین پست داشت که شامل وزیر دفاع، وزیر کشور، وزیر کار و معاون رئیس گارد ملی می شد. او همچنین در داخل کشور به عنوان یک اجماع ساز تلقی می‌شد که به دنبال ترمیم روابط تیره و تار بین مجلس و دولت بود و ده ها تن از مخالفان و شهروندان دیگر را که انتقادات عمومی را به تندی مطرح کرده بودند عفو کرد.
    
ولیعهد عربستان درگذشت امیر فقید کویت را تسلیت گفت
 نگاهی به عرب نیوز
ولیعهد عربستان روز یکشنبه در پی درگذشت شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، به امیر جدید کویت تسلیت گفت. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به دستور ملک سلمان به کویت سفر کرد و مورد استقبال شیخ مشعل الاحمد الصباح قرار گرفت. شیخ مشعل از تسلیت ولیعهد تشکر کرد. امیر فقید کویت روز یکشنبه پس از اقامه نماز در قبرستان سلیمانیه به خاک سپرده شد. او روز شنبه در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت و نماز میت غیابی روز یکشنبه در مسجد اعظم مکه و مسجد النبی در مدینه اقامه شد.
   
کمیته پارلمانی عربستان و تایلند درباره همکاری های دوجانبه گفتگو کردند
 نگاهی به عرب نیوز
کمیته همکاریی پارلمانی عربستان و تایلند در مجلس به رهبری اسامه بن عبدالعزیز الربیعه روز یکشنبه با دام بونتام سفیر تایلند در عربستان سعودی دیدار کرد. در این دیدار، دو طرف راه‌های تقویت کار و همکاری‌های دوجانبه در سطح روابط پارلمانی بین شورا و پارلمان تایلند و فعال‌سازی نقش کمیته‌های هکاری و همیاری پارلمانی را به گونه‌ای مورد بحث و بررسی قرار دادند که به حمایت از کار مشترک بین دو کشور کمک کند. 
   
به گفته کارشناسان، تحقیقات در باب تغییرات آب و هوایی  در عربستان سعودی حیاتی است
 نگاهی به عرب نیوز
در کنفرانسی پیشنهاد شد که باید تمرکز بیشتری بر آموزش و تحقیقات تغییرات آب و هوایی برای اطمینان از راهبردهای مؤثر برای مداخلات آینده در پادشاهی  سعودی وجود داشته باشد. خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که در این رویداد دو روزه که توسط مرکز ملی هواشناسی سازماندهی شد، که روز یکشنبه به پایان رسید، کارشناسان مختلفی شرکت کردند و در مورد افزایش آموزش، آموزش، توسعه مهارت ها و تخصص نسل آینده پژوهشگران آب و هوا بحث کردند. در این میان پیشنهاد شد کنفرانس‌های بین‌المللی منظمی در مورد تغییرات آب و هوا برگزار شود و دانشجویان دانشگاه‌ها تحقیقات بیشتری را انجام دهند. چندین شرکت کننده نیز تحقیقات خود را در این رویداد ارائه کردند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها