امام جمعه بندرعباس:

مشارکت حداکثری اولویت انتخابات امسال است



امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان، گفت: انتخابات اهمیت بسیاری برای کشور داشته و مظهر اقتدار کشور و ملت ایران است و دشمن بعد از آشوب و بلواهایی که سال گذشته به راه انداخت، تلاش دارد مردم را از این اقتدار و خودباوری خود دور کند.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده»، امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس گفت: رهبر انقلاب در ابتدای سال‌جاری مسأله انتخابات را مطرح کردند که نشان دهنده اهمیت بالای آن است، طرح این موضوع ماه‌ها قبل از زمان برگزاری آن نشان دهنده اهمیت بالای انتخابات برای کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات امسال بسیار مهم است، چون دشمن به دنبال این است که مردم را از مظهر اقتدارشان دور کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اشاره کرد: رهبر انقلاب چهار راهبرد مشارکت حداکثری «مردم، رقابت، امنیت و سلامت» را به عنوان اولویت‌ها مشخص کردند که گروه های مرجع باید روی آنها کار کرده و مردم را به این سمت و سو هدایت کنند تا همچون همیشه پوزه دشمنان به خاک مالیده شود.

مادران شهدا خاکریزهای دوم انقلاب هستند

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین اظهار کرد: مادران شهدا به این بانوی بزرگ اقتدا کرده اند که فرمود فرزندانم و هر آنچه در زیر این آسمان کبود است به فدای حسین (ع)؛ مادران شهدا هم در دوران دفاع مقدس همین را به امام خمینی (ره) می‌گفتند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مادران و همسران شهدا خاکریز دوم انقلاب اسلامی هستند و باید در برابر دسیسه‌ها و جنگ نرم دشمن خاکریز بزرگی ایجاد کرده و اجازه ندهند دشمن جلو بیاید.

وی با بیان این که زبان مادران و همسران شهدا گویا و منطق‌شان بُران است، خطاب به آنان گفت: بخواهید و مطالبه کنید ‌و نگذارید دشمن جلو بیاید، از همه مادران شهدا و همسران شهدا و همسران جانبازان به خاطر همه بزرگواری شان قدردانی می‌کنیم.

هرمزگان دومین استان جوان کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: افزون‌بر ۸۰ درصد اسامی انتخابی مردم هرمزگان منتسب به اهل بیت (ع) است که این پیام‌های بسیاری دارد.

وی اشاره کرد: آمار طلاق هم اگر چه در هرمزگان سیر نزولی دارد اما باز هم باید کاهش یابد، آمار طلاق در هشت‌ماهه امسال نسبت به سال گذشته کاهش پنج و نیم درصدی داشته است و باز هم باید کاهش یابد.

سیاست‌های ابلاغی اصلاح الگوی مصرف برای بایگانی اداره‌های دولتی نیست

امام جمعه بندرعباس گفت: مصرف در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و با رعایت الگوهای صحیح نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: متوسط مصرف بنزین در کشور ۱۱تا ۱۲ لیتر در روز برای هر نفر است اما در کشورهای پیشرفته ای نظیر آلمان و ژاپن پنج لیتر در روز و در انگلیس سه و هفت دهم لیتر به ازای هر نفر در روز است.

وی اضافه کرد: میانگین مصرف سوخت در کشور هر ۱۰ سال ۲ برابر می‌شود اما در کشورهای پیشرفته هر ۵۰ سال ۲ برابر می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان افزود: همچنین میزان مصرف نان ۱۶۰ کیلوگرم در سال برای هر نفر است اما در فرانسه ۵۶ کیلوگرم و آلمان ۷۰ کیلوگرم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی خاطر نشان کرد: همه این نان خورده نمی‌شود، بلکه به خاطر حیف و میل ها و نبود نظارت‌ها هدر می‌رود که بخشی از آن ناشی از کارکردهای نادرست و نبود نظارت‌های صحیح است اما مصرف در کشورهای دیگر مدیریت شده است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب سال‌ها قبل سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف را ابلاغ کردند، این ها برای آرشیو و بایگانی شدن در اداره های دولتی نیست بلکه این ارگان‌ها باید به آنها عمل کنند و سالانه گزارش عملکرد خود را ارائه کنند.

امام جمعه بندرعباس ابراز کرد: الگوی مصرف باید سال به سال بهبود داشته باشد و بدون آن هیچگاه نمی‌توان شاخص های زندگی را بهبود بخشید و به کاهش و بهبود وضعیت زندگی مردم کمک کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: بخش بسیاری از مصرف گرایی محصول زندگی ماشینی و مدرن و دور شدن از زندگی بر مبنای سنت‌های درست است.

وی اذعان کرد: گاهی که به بیرون می‌رویم یک خودرو برای یک نفر سوخت مصرف می‌کند، برای حل این مسأله باید حمل و نقل عمومی ساماندهی و گسترش پیدا کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها