آشوری، مرادی، جباری و رئیسی تأیید صلاحیت شدند

تأیید صلاحیت اکثریت چهره‌های شاخص هرمزگان


نویسنده: بهار بیژنی

از روز جمعه ۱۵ دی ماه شاهد وارد شدن به فاز جدیدی از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور هستیم، تب و تاب این موضوع نیز در هرمزگان داغ تر از گذشته شده است.
      
  
به گزارش صبح ساحل، در حالی که ۱۵ دی ماه از سوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان اسامی داوطلبین تأیید یا رد صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از طریق پیامک به داوطلبان اعلام شده بود که تقریبأ تمامی فضای مجازی استان و به ویژه شهر بندرعباس حول این موضوع می‌چرخد.
اما تب و تاب فعالیت های سیاسی در استان هرمزگان پس از انتشار تأیید صلاحیت چهار نماینده فعلی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بالا گرفته است و این امر نیز به دلیل بروز شایعاتی مبنی بر عدم تایید صلاحیت دو نفر از چهره‌های نام آشنای استان بود که نام یکی از نمایندگان فعلی در تمامی لیست‌ها اعلام شده توسط شایعه‌سازان وجود داشت. اینکه شایعه‌سازان به دنبال چه اهدافی بودند جای خود دارد اما این شایعات موجب شد تا منتظران بیشتری در انتظار اعلام تایید صلاحیت باشند و در آخر با تایید احمد مرادی خط بطلانی بر تمامی شایعات کشیده شود.
محمد جواد خجسته در گفتگو با خبرنگار صبح ساحل افزود: طبق اعلام هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تعداد ۹۷ داوطلب تاییده شد ۵۴ نفر حوزه مرکزی استان، ۲۴ نفر حوزه شرق و ۱۹ نفر حوزه غرب هرمزگان هستند.
مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان هرمزگان با اشاره به تایید صلاحیت ۱۱ بانو در دوازدهمين دور انتخابات مجلس شواری اسلامی استان هرمزگان گفت: در این دوره از انتخابات در استان هرمزگان ۱۱ داوطلب بانو در هرمزگان تابید صلاحیت شده‌اند که از این تعداد هفت نفر حوزه مرکزی، دو نفر حوزه شرق و دو نفر حوزه غرب هرمزگان بوده اند. 
وی با اشاره به داوطلبان که با عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت روبرو شده‌اند، گفت: ۴۶ داوطلب یا عدم تایید صلاحیت مواجه شدند که از این تعداد ۲۹ نفر حوزه مرکزی، ۶ نفر حوزه شرق و ۱۱ نفر حوزه غرب بودند و ۱۳ نفر با عدم احراز روبرو شدند که از این تعداد هفت نفر حوزه مرکزی، سه نفر حوزه شرق و سه نفر حوزه غرب هرمزگان بوده است.
خجسته خاطر نشان کرد: داوطلبانی که عدم تایید و عدم احراز صلاحیت شده‌اند می‌توانند از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه شکایت خود را به استناد بند "ب" ماده ۶۳ به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
طبق اعلام خبرگزاری فارس هر 4 نماینده استان (جباری، آشوری، مرادی، رییسی) که در انتخابات نام‌نویسی کرده بودند، تأیید صلاحیت شده اند. همچنین برخی چهره های شاخص از جمله علی اکبر میرزایی، عباس امینی زاده، حسین هاشمی تختی، فاطمه جراره، سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، احمدی، سید هاشم توانا، رضا وجدان حقیقی، حجت حاجی زاده، سجاد جلال زاده و پرویز سالاری تأیید صلاحیت شده اند.
حال باید دید در فرصت باقیمانده تا برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه شاهد چه اتفاقات و رویدادهایی در این بین خواهیم بود هرچند به نظر می رسد شور انتخابات در بندرعباس در میان فعالان سیاسی و رسانه ای چندی است آغاز شده و در محافل مختلف گمانه زنی‌ها برای انتخابات پیش رو در حال انجام است. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها