رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه؛

هت‌تریک پیروزی ایران با گرفتن انتقام از ژاپن



ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر کشورمان در سومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه از سد تیم ژاپن عبور کردند.

به گزارش صبح ساحل، در چهارمین روز از رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان برابر تیم ملی ژاپن به میدان رفت و این دیدار با نتیجه ۷۴ بر ۶۵ به سود شاگردان دستیار به پایان رسید و ژاپنی ها مغلوب ملی پوشان کشورمان شدند. ملی پوشان بسکتبال با ویلچر کشورمان در چهارمین دیدار خود فردا سه شنبه بیست و ششم دی ماه از ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت ایران به مصاف تیم استرالیا می روند.

گفتنی است رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه از ۲۲ دی ماه تا ۲ بهمن به میزبانی کشور تایلند با حضور یازده تیم در بخش آقایان در حال برگزاری است و تیم قهرمان این دوره از مسابقات، سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب خواهد کرد.

محمد محمدنژاد، ابوالفضل جلاعی، جلیل قرنجیک، حکیم منصوری، حسن عبدی، محسن طلوعی، مهدی عباسی، امیررضا احمدی، مرتضی عابدی، محمدحسین سیاری، امید هادی و ایمان یکزاد ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دهند.

تیم ایران در حالی برای رسیدن به آوردگاه پاریس تلاش می‌کند که در ۱۴ دوره گذشته پارالمپیک تنها در چهار دوره حضور داشته است. پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن نخستین تجربه تیم بسکتبال با ویلچر ایران بود. نماینده ایران همچنین در پکن ۲۰۰۸، ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ نیز توانست به پارالمپیک برسد. عنوان هشتمی پارالمپیک ۲۰۰۸ ریو بهترین نتیجه بسکتبال با ویلچر ایران در ادوار پارالمپیک است.

ایران در پارالمپیک آتن ۲۰۰۴ و توکیو ۲۰۲۰ به عنوان نهم و در ریو ۲۰۱۶ به عنوان دهمی رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها