سفیر اوکراین از تلاش‌های عربستان سعودی در راستای کمک‌رسانی مداوم تشکر کرد


نویسنده: عدنان نگاری

آناتولی پترنکو، سفیر اوکراین در عربستان سعودی، در حالی که درگیری روسیه و اوکراین وارد سومین سال خود شده است، از پادشاهی سعودی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و حیاتی به مردم اوکراین تشکر کرد. پترنکو به خبرنگار عرب‌نیوز گفت:«کمک مردم سعودی کاملاً حیاتی بوده است و من آن را در هر مناسبتی تکرار می‌کنم تا پیامی به نشانِ قدردانی از ملک سلمان، ولیعهد محمد بن سلمان و همه مردم عربستان به خاطر سخاوت و محبتی که نسبت به مردم اوکراین انجام می‌دهند، ارسال کنم.»
در 15 فوریه، آژانس امداد عربستان سعودی یک ماموریت بشردوستانه را برای رساندن کمک‌های ضروری به مردم اوکراین آغاز کرد و پروازهایی از فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض به فرودگاه رززوو، واقع در نزدیکی مرز لهستان و اوکراین انجام شد. سفیر اوکراین در ادامه گفت:«ما فردا هواپیمای بعدی را داریم و این برای افرادی که در مناطق مرکزی و جنوبی اوکراین آواره شده‌اند بسیار مهم خواهد بود.»
روز جمعه نیز نهمین هواپیمای باری از فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض حرکت کرده و 80 تن مواد امدادی از جمله ژنراتور و قوطی‌های غذای کودک را حمل کرد. پترنکو افزود:« این یک عملیات لجستیکی چشمگیر است 18 هواپیما با تعداد زیادی لوازم، ژنراتور، مواد غذایی کودک، همه در حال حاضر به معنای واقعی کلمه به اوکراین تحویل داده می‌شوند. برای ما، این یک اصل است که عربستان سعودی همیشه از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین مطابق با قوانین بین‌المللی، مطابق با اصول کلیدی منشور سازمان ملل متحد حمایت می‌کند و در عین حال، پادشاهی این کشور به ارائه کمک‌های بشردوستانه‌ی حیاتی می‌پردازد.»
سفیر اوکراین با تاکید بر اینکه دو کشور به همکاری‌های اقتصادی خود ادامه می‌دهند، گفت:« شرکت‌های اوکراینی در حال ورود به بازارهای عربستان هستند و شرکت‌های سعودی همچنان با موفقیت در اوکراین فعالیت می‌کنند. این قابل توجه است و ما به تلاش‌های خود برای پیشبرد فرمول صلح، که طرحی برای برقراری مجدد صلح از دست رفته در اوکراین است، می‌پیوندیم.» روز یکشنبه، سفارت اوکراین میزبان نمایشگاهی بود تا مقاومت و عزم مردم اوکراین در دفاع از سرزمین‌هایشان را به نمایش بگذارد. در 24 فوریه، دو سال پیش، همه در اوکراین شوکه شدند. هیچ کس نمی توانست باور کند که این اتفاق مهیب رخ داده است اما بلافاصله هر اوکراینی متوجه شد که ما باید بایستیم و بجنگیم در غیر این صورت به عنوان یک ملت ناپدید خواهیم شد.سفیر به همراه وابسته دفاعی اوکراین سرهنگ رومن موزیچنکو در این نمایشگاه سخنرانی کرد. سفیر عربستان سعودی در سخنرانی خود تاکید کرد:«عربستان سعودی، به طور مداوم از اوکراین مطابق با اصول کلیدی منشور سازمان ملل حمایت می کند.»
پترنکو در پایان این گفت و گو با خبرنگار عرب‌نیوز پیام پایانی خود را بیان کرد و اظهار داشت:« اوکراین خواهان صلح است، اما این صلح باید عادلانه و پایدار و مطابق با قوانین بین‌المللی باشد و هر اوکراینی بیش از حد متمرکز و مصمم است که به دفاع از کشور ادامه دهد. به یاد داشته باشیم که این آینده ماست و این آینده در دستان ماست.»
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها