معوقات مزدی کارگران «صدرا» ادامه دارد



مشکل‌ عدم پرداخت ۳ تا ۴ ماه دستمزد معوقه نزدیک به ۲ هزار کارگر پیمانکاری و ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر هنوز ادامه دارد.

    

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایلنا:  «کارگران پیمانکاری شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) از آبان ماه و کارگران قرارداد مستقیم این شرکت از آذر ماه سال جاری حقوق خود را طلبکارند.» این را یکی از کارگران این شرکت گفت و اضافه کرد: مهمترین موضوع در صدرا تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران است. در حال حاضر معوقات حقوقی نیروی کار پیمانکاری این واحد صنعتی در ماه‌های، آبان، آذر دی و بهمن به تعویق افتاده و کارگران قرارداد مستقیم این مجموعه پرداخت حقوقشان از آذر ماه به تاخیر افتاده، در عین حال از پرداخت عیدی و سنوات پایان سال کارگران هم خبری نیست.

او با بیان اینکه در پیگیری مطالبات، هیچیک از مسئولان به کارگران پاسخگو نیستند و ادامه بلاتکلیفی در وضعیت کارگران این شرکت و اینکه چند ماه حقوق نگرفته‌اند، باعث شده شمار زیادی از کارگران خودخواسته محل کار خود را ترک کنند، اضافه کرد: اخیرا فعالیت یکی از شرکت‌های پیمانکاری فعال در مجموعه صدرا نیز متوقف شده است.

این کارگر افزود: شرکت صدرا توان پرداخت دستمزد ماهانه کارگران خود را ندارد به نحوی که از آذر ماه حتی سهمیه قند و چای کارگران قطع شده است.

وی با بیان اینکه جدا از معوقات مزدی، حق بیمه کارگران از دی ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است، در ادامه درباره بازنشستگی کارگران مشمول قانون سخت و زیان آور مدعی شد: کارفرما از مدت‌ها پیش پرداخت هزینه بازنشستگی پیش از موعد کارگران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور را برعهده نمی‌گیرد و کارگرانی که به مرور بازنشسته می‌شوند، با مشکل روبرو هستند.

این کارگر در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی بعید می‌دانیم شرکت صدرا بتواند به این زودی بدهی خود را کامل به کارگران بپردازد، افزود: جدا از معوقات مزدی و بیمه‌ای، کارگران در آستانه سال نو منتظر دریافت سنوادت و عیدی پاداش پایان سال هستند.

وی با بیان اینکه کارگران در شرایط سخت مالی قرار دارند، اظهار داشت: طی یک سال گذشته به طبع افزایش چند برابری قیمت برخی کالاهای مصرفی و غیرمصرفی زندگی برای ما کارگرای حداقل بگیر بسیار سخت شد بنابراین درخواست ما وصول مطالبات قدیمی همراه با پرداخت به موقع حقوق ماهانه است هرچند که ارزش ریالی مطالبات قدیمی به مرور کاهش یافته و در صورت‌ عدم پرداخت، دیگر ارزش پیگیری نخواهند داشت.

این کارگر در پایان گفت: امیدواریم تا پایان فصل جاری مطالباتمان به‌روز شود.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها