خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان



معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از بروز خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی و سیلاب به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل و به نقل از صدا و سیما، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در خصوص تمهیدات اندیشه شده و کمک‌های بخش کشاورزی برای مناطق سیل زده جنوب استان و جبران خسارات وارده به کشاورزان افزود: بارندگی اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل رگباری بودن خسارت زیادی به زیر ساخت‌های بخش کشاورزی این استان وارد کرده است و برآورد اولیه نشان از خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به این بخش دارد.

     
وی ادامه داد: بخش عمده این خسارت‌ها به جاده بین مزارع، آب بندها، هوتک ها، قنوات، اراضی کشاورزی، زیرساخت‌های شیلاتی و راه‌های عشایری است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: این سازمان برای جبران خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی در گام نخست و به فوریت اقداماتی نظیر تامین‌های نهاده‌های دامی، تهیه بذر سورگوم و ماش و توزیع بین کشاورزان و تهیه کشت نهال بافت موز و خرما را در دستور کار قرار داده است.

    
یادگازایی افزود: علوفه‌های دامی در قالب ۱۰ خودروی سنگین تهیه و درچند روز آینده به مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به خسارت وارد بارندگی‌های اخیر به مزارع کشاورزی نظیر گندم و هنداونه مقرر شد برای جبران این خسارت‌ها و فراهم بودن بستر برای کشت ماش و سورگوم بذر این محصولات تهیه و بین کشاورزان توزیع شود تا بخشی از خسارت‌های وارده این بخش جبران گردد و بستر تولید به فوریت فراهم شود.

     
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین با توجه آسیب قابل توجه به باغات استان به ویژه موز و نخلستان‌ها تصمیم بر این شد نهال کشت بافت آنها تهیه و در اختیار کشاورزان آسیب دیده قرار داده شود.

وی تصریح کرد: همچنین تعدادی اداوات مهم راه سازی به صورت کوتاه مدت برای راه اندازی مجدد جاده‌های بین مزارع و بندسار‌ها اجاره و به مکان‌های حیاتی موردنیاز اعزام شدند تا هر چه سریعتر مشکلات این حوزه مرتفع شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها