۴۰۰ میلیون بچه ماهی در رودخانه های کشور رها سازی می شوند



سازمان شیلات ایران اعلام کرد: در راستای حفاظت از ذخایر ژنتیکی، سالانه ۴۰۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی در رودخانه‌های کشور رهاسازی می‌شود.

  

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم، مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان درباره اثرات بازسازی ذخایر در حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان گفت: بازسازی ذخایر راهی برای جبران نقص‌هایی است که در تکثیر طبیعی گونه‌های آبزیان در شرایط آب و هوایی و اقلیمی فعلی به وجود می‌آید.

    

ناصر کرمی‌راد افزود: برای افزایش جمعیت گونه‌های آبزیان، از نیم قرن پیش بازسازی ذخایر در کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

    

وی با بیان این که هرساله در حاشیه دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به این دریا از 15 اسفند ماه اکیپ‌هایی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر شیل‌گذاری کرده، به صورت مصنوعی عملیات تکثیر را انجام داده و تخم‌های ماهیان لقاح یافته را به مراکز بازسازی ذخایر استان‌های گیلان، مازندران و گلستان منتقل می‌کنند، ادامه داد: تخم‌ها را پس از تبدیل شدن به لارو در استخرها پرورش می‌دهند و پس از آن که به وزن مناسب رسیدند، در مصب رودخانه رهاسازی می‌کنند و بدین ترتیب ماهیان به دریا برمی‌گردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها