مقابله پدافند هوایی با ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان و تبریز/ شرایط در این ۲ شهر عادی است



صبح امروز چند ریزپرنده در حریم هوایی اصفهان و تبریز توسط پدافند هوایی مورد انهدام قرار گرفتند و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن نظامی و غیرنظامی وارد نشد؛ بلافاصله برخی رسانه‌های خارجی این واقعه را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور خبر دادند.

 شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است. تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

 

حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است

یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: صدای انفجار امروز در اصفهان مربوط به شلیک پدافند هوایی بوده است.

 امیر میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

 

وضعیت تبریز عادی است

صدای شنیده شده در بامداد امروز جمعه 31 فروردین در تبریز به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

 وضعیت تبریز عادی است و صدایی که بامداد امروز در این شهر شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

در حال حاضر هیچ مشکلی در تبریز وجود ندارد.

 

بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی

با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، پرواز برخی از فرودگاه‌ها از جمله مهرآباد تهران با تعلیق مواجه شد. چند ساعت بعد سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده، محدودیت عملیاتی اعمال‌شده در برخی فرودگاه‌های کشور برطرف شده است. 

جعفر یازرلو اظهار کرد: ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به‌دلیل مشکلات ناشی از ابطال یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام‌شده محدودیت عملیاتی اعمال‌شده در فرودگاه‌ها برطرف و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی‌شده هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسافران محترم می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

همچنین رضا کارگر -مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها- اعلام کرد: تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت بازگشت. اما همچنان از مسافران تقاضا می‌شود، پیش از عزیمت به فرودگاه از اطلاعات پرواز را چک کنند.

 

 

تکذیب برگزاری جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور

دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ،خبر منتشر شده در مورد برگزاری جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد .

براساس آنچه که خبرگزاری صدا وسیما اعلام کرده است، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

 

*تصویر آرشیوی است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها