هبوط عروسکی در بندرعباس به روی صحنه می رود



کارگردان نمایش عروسکی هبوط از اجرای این نمایش در تابستان گرم بندرعباس خبر داد.

مجید بشکال، کارگردان نمایش در گفتگو با خبرنگار صبح ساحل در خصوص نمایش عروسکی هبوط توضیح داد: نمایش هبوط براساس قصه و افسانه های بومی استان هرمزگان و نگاهی به ادبیات عاشقانه نوشته و طراحی شده است.

وی افزود: این نمایش که در نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران "مبارک" اجرا شد؛ مورد استقبال بینظیر تماشاچیان قرار گرفت و توانست مشوقی برای طراحی هر چه بیشتر تاترهای عروسکی در استان باشد.

این فعال هنری در خصوص طراحی و تکنیک های اجرایی در این نمایش گفت: هبوط به صورت تلفیقی از عروسک و انسان طراحی و در آن از تکنیک عروسک‌های بونراکو و غول پیکر استفاده شده، همچنین فرم و حرکت یکی دیگر از مولفه های این اجرا است.

کارگردان نمایش عروسکی هبوط در تشریح چگونگی شکل گیری نمایشنامه آن بیان کرد: جرقه شکل گیری این نمایش از یک قصه که در مجله نسیم بادگیر منتشر شده بود آغاز شد که در فصلی از آن به افسانه های کهن هرمزگان پرداخته شده بود.

بشکال در ادامه اضافه کرد: مراحل آغازین کار با تست و انتخاب بازیگران و بازی دهنده گان عروسک همراه بود که به منوال تجربه های قبلی من بخشی از عوامل اجرا بازیگران کم تجربه و تازه کار در کنار بازیگران و بازی دهندگان باتجربه گروه بودند.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظم هبوط به شکل کارگاهی و حین تمرین تکمیل شده گفت: به دنبال اجرای عموم هبوط در بندرعباس و شهرهای دیگر بودیم که در سال گذاشته متاسفانه به دلایل مختلف امکان اجرا وجود نداشت؛ اما در سال جدید با همه سختی و مشکلاتی که برای ما وجود آمده در حال آماده سازی جهت اجرا در تیرماه گرم بندرعباس هستیم.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها