تجمع اعتراضی اعضای یک تعاونی مسکن مهر مقابل استانداری؛

انتظار ۱۶ ساله برای مسکن


نویسنده: فاطمه کریمی

تعدادی از اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی فاز دو بندرعباس، پس از پیگیری و عدم تحویل‌خانه‌هایشان بعد از ۱۶ سال، یکشنبه ۶ خردادماه مقابل استانداری بندرعباس تجمع کردند. که در این راستا، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی از تحویل خانه‌ها به برخی از افراد که واریزی‌شان به سقف مشخص رسیده خبر داد.
  
روز یکشنبه ۶ خردادماه تعدادی از مردم با تجمع مقابل استانداری بندرعباس نسبت به عدم تحویل‌خانه‌هایشان بعد از مدتی طولانی اعتراض کردند. یکی از متقاضیان که نسبت به شرایط ایجادشده معترض بود، به خبرنگار صبح ساحل گفت: فقط ۱۰۰ نفر انتخاب واحد کرده‌اند و می‌دانند واحدشان کجاست، بقیه حتی نمی‌دانند کدام واحد متعلق به آن‌ها است. این شهروند ادامه داد:۱۶ سال است که قسط خانه‌ای را پرداخت می‌کنیم که نه‌تنها در آن زندگی نمی‌کنیم بلکه زمان مشخصی هم برای تحویل آن وجود ندارد. بانک وام خانه‌ها را آزاد نکرده است، به همین دلیل واحدها را در اختیار مردم قرار نمی‌دهند. وی ادامه داد: کاش حداقل واحدها را برای ما مشخص می‌کردند که بتوانیم خودمان با هزینه شخصی کمی به آن رسیدگی کنیم.فرد معترض دیگری با تأکید بر گفته این شهروند اضافه کرد: ما نیز از سال ۸۶ ثبت‌نام کرده‌ایم، اما هنوز تاریخ مشخصی برای تحویل نداده‌اند. از وعده‌های دروغ و پاسکاری و کاغذبازی مسئولین خسته شده‌ایم و چون به ستوه آمده‌ایم دست به تجمع اعتراضی زدیم.وی افزود: روز گذشته بعد از تجمع درب استانداری به تعاونی مسکن مهر مراجعه کردیم اما کسی پاسخگو نبود. به گفته‌ی این شهروند: دفتر تعاونی منکر این قضیه شده و اجازه صحبت کردن نداد. از استانداری خواهش کردیم تکلیف واحدهای مردم را مشخص کنند. استاندار در این مورد وعده جدیدی داد و گفت: باید واحدها را در اختیار شما قرار دهند، اگر بانک هم مشکل دارد بعد از تحویل باید مشکلش را حل کند. نباید معطل بانک باشید.
      
تعاونی ۲۰۰ عضو مازاد دارد
برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی صحت این گفته‌ها با سعید حاجبی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی بندرعباس گفتگو کردیم.
سعید حاجبی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گفت: تعاونی عضو مازاد دارد. واحدهای کسانی که واریزی آن‌ها به دویست میلیون تومان رسیده است به‌زودی تحویل داده می‌شود. اما ۲۰۰ نفر باقی‌مانده زمان ثبت‌نام چهل میلیون تومان پرداخت کرده‌اند و دیگر پیگیری از جانب آن‌ها صورت نگرفته است.وی ادامه داد: مدیرعامل‌های قبلی تعاونی اعضای جدید ثبت‌نام کرده‌اند بدون اینکه نفرات قبلی را حذف کنند. اداره تعاون باید مشکل مردم را حل کند.حاجبی افزود: مردم از طریق اداره تعاون موضوع را پیگیری کنند. طبق پیگیری ما تعاونی ۲۰۰ عضو مازاد دارد.حاجبی تأکید کرد: ۳۲۰ واحد مسکن ساخته‌شده است درصورتی‌که ۵۲۰ نفر عضو تعاونی هستند. در صورت تحویل واحدها به این ۳۰۰ نفر، ۲۰۰ نفر باقی‌مانده اعتراض خواهند کرد و این مشکل بایستی از طریق مراجع قانونی حل شود.
حاجبی در رابطه با ادعای مردم که گفته‌اند فقط ۱۰۰ نفر واحد مشخص دارند، جزییات دیگری تشریح کرد: ۳۲۰ نفر در حال معرفی به اداره تعاون هستند و پس از ارسال اداره تعاون برای راه و شهرسازی، ما از طریق سامانه افراد را مطلع می‌کنیم. متأسفانه مردم اطلاعات کامل ندارند. حاجبی ادامه داد: ۳۲۰ نفری که پولشان به دویست میلیون تومان رسیده است در اولویت هستند. در رابطه با نفرات باقی‌مانده گفت: باید تحت عنوان نهضت ملی اقدام کنند. تعاونی گفته است ما زمین در اختیار شما می‌گذاریم شما بسازید. با دویست میلیون تومانی هم که از بقیه گرفته‌اید برای سایر متقاضیان مسکن آماده کنید.حاجبی گفت: این مسائل حقوقی و قضائی است و ما نمی‌توانیم آن را حل کنیم. وی تأکید کرد که تعاونی نباید عضو اضافه می‌گرفت.

         

به گزارش صبح ساحل

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها