مقامات سعودی مانع از قاچاق مواد مخدر در سراسر عربستان سعودی شدند


نویسنده: عدنان نگاری

  
 نگاهی به عرب‌نیوز 
خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که مقامات کنترل مواد مخدر عربستان سعودی پس از انجام عملیات در سراسر عربستان سعودی، چندین نفر را که در امر قاچاق دست داشتند، دستگیر و مقادیر زیادی از انواع مختلفِ مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.
گشت‌های زمینی گارد مرزی در ربوه، استان عسیر، 15 متخلف اتیوپیایی و یمنی را به اتهام قاچاق 300 کیلوگرم خات دستگیر کردند.
همچنین گشت‌های امنیتی در منطقه جزان دو شهروند یمنی و چهار شهروند سعودی را با کشف ۱۹۶ کیلوگرم حشیش و ۷۲۲۷ قرص آمفتامین روانه‌ی زندان کردند. همچنین حمله دیگری نیز توسط نیروهای مرزبانی در الدیر استان جزان، مانع از قاچاق 450 کیلوگرم خات شد.
مقامات امنیتی سعودی در ادامه از مردم خواستند تا هرگونه فعالیت مرتبط با قاچاق یا تبلیغ مواد مخدر را از طریق تماس با شماره‌های مربوطه به پلیس گزارش دهند.
   
به‌روزرسانی‌‌های نفت: 
قیمت‌ها در بحبوحه آشفتگی‌های جنگ و افزایش ذخایرِ نفت‌خام در آمریکا
 نگاهی به عرب‌نیوز 
به نقل از خبرگزاریِ رویترز، در حالی که بازار نگرانی‌ها را در مورد تشدید درگیری‌ها در برابر نگرانی‌های تقاضا پس از افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا تحت فشار قرار داد، قیمت نفت در جریان معاملات روز چهارشنبه اندکی کاهش یافت اما نزدیک به بالاترین سطح خود در هفت هفته گذشته باقی ماند.
بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 9:35 به وقت عربستان با 17 سنت کاهش به 85.16 دلار در هر بشکه رسید؛ در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 22 سنت کاهش به 81.35 دلار در هر بشکه رسید.
به گفته مقامات روسی و یک منبع اطلاعاتی اوکراینی، پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی که منجر به آتش‌سوزی پایانه نفتی در یک بندر بزرگ در روسیه شد یکی از عوامل تغییرات پیش آمده در قیمت نفت بود.
در خاورمیانه، اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل نسبت به نزدیک شدن به جنگ همه جانبه با حزب الله لبنان هشدار داد، حتی در حالی که ایالات متحده تلاش می‌کرد از درگیری گسترده‌تر بین اسرائیل و حزب الله جلوگیری کند. تشدید جنگ در منطقه احتمال مختل شدن عرضه نفت خام از سوی تولیدکنندگان کلیدی را افزایش می‌دهد.
ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار نفت گفت:«قیمت نفت در دو هفته گذشته به شدت بهبود یافته است. اما تنش‌های ژئوپلیتیکی به جبهه جدیدی بین اسرائیل و حزب الله کشیده می‌شود و این امر مسلما در رویکردِ عرضه و بهای نفت موثر خواهد بود.»
تحلیلگران در گزارش ANZ Research در روز چهارشنبه گفتند که لحن ریسک‌پذیری بیشتر در بازارهای جهانی از قیمت نفت خام حمایت می‌کند.
 این تحلیلگران با اشاره به تولید صنعتی قوی و خرده فروشی که به سختی افزایش یافته است اضافه کردند که داده‌های اقتصادی ایالات متحده در ماه می باعث شده است که فدرال رزرو زودتر نرخ بهره را کاهش دهد.
به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، با محدود کردن قیمت نفت، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 14 ژوئن 2.264 میلیون بشکه افزایش یافت در صورتی که تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که ذخایر نفت خام به میزان 2.2 میلیون بشکه کاهش یابد.
منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، با این حال، ذخایر بنزین 1.077 میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که عرقیات 538000 بشکه افزایش یافته است. 
  
ولیعهد عربستان سعودی و نخست وزیر کانادا در تماس تلفنی درباره روابط با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند
 نگاهی به عرب‌نیوز 
خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد، محمد بن سلمان، 
ولیعهد عربستان و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تلفنی گفتگو کردند. 
در این تماس توسعه روابط دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و پیامدهای اخیر آن و همچنین تلاش‌های بین‌المللی 
در راستای دستیابی به امنیت و ثبات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها