کدام شرکت‌ها در المپیک 2024 به دنبال افزایش درآمد خود هستند؟

دستاورد اقتصادی المپیک 2024


نویسنده: مریم دهقان

امروزه المپیک چیزی فراتر از یک سرگرمی و بازی است. المپیک در واقع یک تجارت میلیارد دلاری با مضامین سیاسی است و امسال فرانسه میزبان این رویداد است. پس از گذشت صد سال از آخرین میزبانی فرانسه ،حالا باری دیگر در 26 جولای (5 مرداد) بازی‌های المپیک، در پایتخت این کشور آغاز می‌شود.
برآوردهای مالی از هزینه تخمینی این رویداد بین المللی نشان می‌دهد که قرار است بیش از 8.2 میلیارد دلار در المپیک هزینه شود. آمارها نشان می‌دهند که 45 هزار نیروی امنیتی برای ساماندهی بازی‌های پاریس در سال جاری استخدام شده‌اند. همچنین برآورد می‌شود این بازی‌ها بیش از یک میلیارد نفر تماشاگر تلوزیونی داشته باشد. انتظار می‌رود بین 2.3 تا 3.1 میلیون تماشاگر در طول بازی‌ها از پاریس دیدن کنند که حدود 64 درصد آنها فرانسوی هستند. طبق گزارش دفتر گردشگری پاریس، امسال فرانسه حدود 2.6 میلیارد یورو درآمد، توسط گردشگرانی که در طول بازی‌ها به پاریس سفر می‌کنند؛ کسب خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که حدود 300 هزار تماشاگر در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس شرکت کنند که تقریباً نصف اندازه‌ای است که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود. دولت فرانسه دلیل کاهش تعداد تماشاگران شرکت‌کننده در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را مشکلات امنیتی و ترس از آشوب‌های احتمالی توسط چپ‌گرایان افراطی، ذکر کرده است. لازم به توضیح است که تاکنون حدود صد هزار بلیط در بهترین نقاط دیدنی مراسم افتتاحیه در کرانه پایینی‌ رودخانه سن فروخته شده است و 200هزار بلیط دیگر برای دسترسی رایگان به سواحل بالایی این رود در نظر گرفته شده است.
  

 دستاورد اقتصادی المپیک 2024 

میزبانی المپیک 2024 برای فرانسه علاوه بر سود چند میلیارد یورویی، افزایش سوددهی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را نیز به همراه خواهد داشت. گزارش موسسه تحقیقاتی CDESدرباره جنبه‌های اقتصادی المپیک پاریس، نشان می‌دهد که بازی‌های المپیک پاریس 2024 بین 6.7 تا 11.1 میلیارد یورو سود خالص اقتصادی برای پاریس به همراه خواهد داشت و بر اساس یک سناریوی دیگر 8.9 میلیارد یورو سود خالص اقتصادی این کشور برآورد شده است. بر اساس برآوردها، 30 درصد این سود در حوزه گردشگری، 28 درصد در حوزه ساخت‌وساز و 42 درصد در حوزه ساماندهی بازی‌ها، نصیب فرانسه خواهد شد. المپیک علاوه بر اینکه به اقتصاد فرانسه کمک می‌کند برای سایر کشورها نیز درآمدزا خواهد بود. 
به‌طور مثال شرکت‌هایی مانند نایک، کوکاکولا ، برادران وارنر و ... در حال افتتاح فروشگاه‌های جدید و برگزاری رویدادهای بازاریابی بزرگ در پاریس هستند و علت این کار شرکت‌های مطرح این است که معتقدند؛ هیجان بازی‌های المپیک می‌تواند به افزایش فروش آنها کمک کند. در ادامه به برخی از شرکت‌هایی که در حاشیه برگزاری المپیک 2024 به دنبال افزایش درآمد خود هستند اشاره می‌کنیم.
  

 تلویزیون NBCUniversal

NBCU در ماه آوریل اعلام کرد که سرویس استریم خود را 2 دلار در ماه افزایش می‌دهد و به دنبال کسب درآمد از حق پخش خود در بازی‌های المپیک تابستان امسال است. این شرکت رسانه‌ای در ماه ژوئن اعلام کرد که قصد دارد پوشش تلویزیونی بازی‌های المپیک را با حضور افراد مشهور، تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی و محتوای هوش مصنوعی مولد، برای بینندگان جذاب‌تر کند.
  

 نایک 

نایک گفته است که برای المپیک امسال بیش از المپیک‌های گذشته هزینه کرده است؛ چراکه امیدوار است فروش خود را افزایش دهد و با رقبای تازه کار رقابت کند. این شرکت به تازگی از کفش‌های ورزشی نایک ایر جدید خود برای ورزشکاران در پاریس رونمایی کرده است.
  

 کفش ورزشی هوکا 

برند هوکا دومین فروشگاه اروپایی خود را در پاریس افتتاح کرد. به عقیده دیوید پاورز، مدیرعامل این شرکت با توجه به انتظاری که از استقبال بالا از المپیک امسال وجود دارد؛ فروش این شرکت افزایش خواهد یافت.
  

 کوکاکولا 

این برند محبوب نوشابه، امسال بیش از 70 بازار هدف دارد و از طریق المپیک به دنبال فرصت‌های جذب مشتری است. کوکاکولا قصد دارد در المپیک امسال با آزمایش‌های درون فروشگاهی خود تجربیات مصرف‌کنندگان را به چالش بکشد.
 

 کالاهای مصرفی P & G

این سازنده محصولات مصرفی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا است که برای تبلیغات در سراسر دنیا هزینه می‌کند. این شرکت حامی بازی‌های المپیک شده است و قصد دارد بازاریابی خود را در این بازی‌ها بر روی برندهای فردی خود از جمله پوشک پمپرز، ریش تراش ژیلت و شوینده آریل متمرکز کند.
  

 شرکت اوبر

در اواخر ماه مه، شرکت اوبر از مجموعه اقدامات جدید خود در زمان برگزاری المپیک مانند افزودن سفرهای دریایی در رودخانه سن به پلتفرم خود رونمایی کرد. علاوه بر این اوبر از 12 ژوئیه تا 3 اوت "Uber Cruises" را رایگان ارائه می‌دهد و مشتریان می‌توانند یک سفر یک روزه نیز رزرو کنند.
  

 لوی اشتراوس 

در ماه آوریل، این تولیدکننده لباس جین اعلام کرد که در حال بازگشایی فروشگاه جدید خود در شانزلیزه پاریس است و قصد دارد آن را به یکی از مقاصد خرید بسیار پرفروش در جهان تبدیل کند.
  

 پلتفرم اجاره مراکز اقامتی Airbnb 

برایان چسکی، مدیر عامل این شرکت گفته است که تعداد مراکز اقامتی قابل رزرو از طریق این پلتفرم را 40 درصد نسبت به سال گذشته در پاریس افزایش داده است. 
لازم به ذکر است که تعداد شب‌های رزرو شده در پاریس در طول بازی‌های المپیک تابستانی 5 برابر بیشتر از این زمان در سال گذشته است.
  

 رسانه برادران وارنر دیسکاوری

این شرکت در تلاش برای تقویت تجارت تولید به مصرف کنند است و قصد دارد سرویس استریم Max خود را در بیش از 25 نقطه دیگر در سراسر اروپا راه اندازی کند. دیوید زاسلاو، مدیر شرکت برادران وارنر دیسکاوری در تبلیغ جدید خود عنوان کرده است که سرویس مکس این شرکت، تنها جایی خواهد بود که بینندگان در سراسر اروپا می‌توانند هر قسمت از بازی‌های المپیک را تماشا کنند.
  

 شرکت پرداخت ویزا 

بزرگترین پردازشگر پرداخت جهان است و قریب به 300 مشتری در 85 کشور دارد که با آن همکاری می‌کنند تا با حمایت مالی از المپیک، کمپین‌های بازاریابی و تعامل با دارندگان کارت خود را افزایش دهند. رایان مک‌اینرنی، مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که انتظار دارد فقط در اروپا، مشتریانش قبل از شروع بازی‌ها، بیش از 5 میلیون گواهینامه ویزا برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک صادر کرده باشند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها