آسانسورهای یک برج ۲۱ طبقه در کیش پلمب شد



غیر استاندارد بودن آسانسورهای یک برج ۲۱ طبقه و ناچار به پلمپ آنها، ساکنین را در این گرمای طاقت فرسا دچار چالش اساسی کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، ماجرا از این قرار است که ساکنین برج ساحلی پرشین کیش به دلیل غیر استاندارد بودن آسانسورهای آن و از بیم جان خود، پس از بی نتیجه ماندن پیگیری‌ها برای اصلاح آن از سوی سازنده، به دادستانی مراجعه و خواستار ورود دستگاه قضایی به این پرونده شدند.

پس از ارزیابی کارشناسان نیز، آسانسورهای این برج با تشخصیص نا ایمن بودن آن با دستور مرجع قضایی پلمب شد.

 

به اخطار اصلاح توجهی نشد

رییس اداره استاندارد سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پلمب ۱۳ آسانسور برج ساحلی پرشین کیش، گفت: این اقدام در پی پایان مهلت اخطار حقوقی برای آسانسور غیر استاندارد و بازدید مجدد کارشناسان این اداره از برج و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این قدام با حضور ضابط قضایی انجام شد، افزود: رعایت نکردن الزامات استاندارد آسانسور موجب شده است که سازندگان برج ساحلی پرشین کیش نتوانند نسبت به دریافت پایان کار اقدام کنند.

حیدری با بیان این که سازمان استاندارد در قبال حفاظت از سلامت و کیفیت زندگی مردم وظیفه خطیری بر عهده دارد، تاکید کرد: سازندگان ساختمان ملزم به دریافت گواهی استاندارد آسانسور و به نوبه آن سرویس و نگهداری پیشگیرانه آسانسور هستند.

وی با اشاره به خطرات آسانسور نا ایمن و عدم سرویس و نگهداری آن در بروز خطرات احتمالی، بیان کرد: در همین راستا ۱۳ آسانسور برج ساحلی پرشین کیش به علت عدم رعایت استاندارد و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی پلمب شد.

رییس اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: سازندگان باید با توجه به گرمی هوا و شرایط سخت دسترسی ساکنان به طبقات بالاتر هر چه سریعترنسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنند و در صورت قصور تمامی مسوولیت های قانونی و حقوقی بر عهده سازندگان خواهد بود.

 

ساکنین از بیم جان خود به دستگاه قضایی پناه بردند

نوید قاسم پور بازرس ساکنین برج ساحلی پرشین کیش با بیان اینکه ساکنین از بیم جان خود و با بی نتیجه ماندن پیگیری‌ها از سازنده ناچارا به دستگاه قضایی متوسل شدند، افزود: برخی از سیم‌های اتصال و نگهدارنده آسانسورها رسما رشته رشته شده و خطری برای ساکنین محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: البته به دلیل بی توجهی به نگهداری و سرویس دوره‌ای آسانسورها، هفت آسانسور از رده خارج شده بود.

قاسم پور با بیان اینکه استانداردهای لازم برای نصب این آسانسورها رعایت نشده است، افزود: این آسانسورها از نمایندگی یک شرکت چینی در دبی خریداری شده و استانداردهای لازم کشور را دارا نیست؛ همچنین شرکت سازنده نیز به دلیل گذشت ۱۲ سال از نصب آن و بی توجهی به نگهداری، هیچ مسوولیتی قبول نمی‌کند؛ امروز ساکنین در بلاتکلیفی هستند و اقدامی برای اصلاح آن از سوی سازنده انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به حادثه رخ داده در این برج طی سال‌های گذشته گفت: یک کارگر ساختمانی به دلیل نبود دیوار حائل بین آسانسورها، متاسفانه در یک اتفاق تلخ جان باخت اما این حادثه نیز انگیزه‌ای برای اصلاح آن توسط سازندگان نبود.

بازرس ساکنین برج ساحلی پرشین کیش همچنین از ناقص بودن سیستم اطفاء حریق این برج انتقاد کرد و گفت: سر درب این برج به گونه‌ای است که در صورت بروزحادثه، خودروهای امدادی امکان ورود به محوطه را نخواهند داشت.

برخی از ساکنین این برج در فضای مجازی اعلام کردند که در پی وضعیت پیش آمده به ناچار محل اسکان خود را به صورت موقت تغییر داده و یا به هتل منتقل شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها