تداوم ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان



کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان مورد انتظار است.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: تا اواخر وقت امروز در مناطق دریایی استان بویژه غرب دریای عمان و شرق تنگه هرمز، وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی پیش بینی می‌شود و دریا مواج خواهد بود.

وی با اعلام بیشینه سرعت باد در این مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر توصیه کرد: شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد بویژه در تنگه هرمز خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد. براساس پیش بینی امروز اداره کل هواشناسی هرمزگان در سواحل و جزایر نیز بروز گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه شهرستان بشاگرد و ارتفاعات غربی، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد ادامه داد: از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی دوری شود.

وی گفت: فردا؛ پنجشنبه از میزان سرعت باد‌های جنوب شرقی کاسته خواهد شد و در ساعات بعدازظهر، وزش باد‌های جنوب غربی در تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.
به لحاظ دمایی امروز و فردا نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و روز جمعه افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها