پربحث ترین های هفته


نویسنده: فاطمه کریمی

در این گزارش به‌مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته دوم مردادماه پربازدید شده و موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است، می‌پردازیم.

                                    

شهادت اسماعیل هنیه در تهران

ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران حدود ساعت ۲ نیمه‌شب اتفاق افتاد. شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آماده بود دریکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید. این حادثه در تمام رسانه‌های جهان انعکاس پیدا کرد.

                          

                                   

انتقاد از لباس ورزشکاران کاروان ایران در المپیک پاریس

 

در آستانه‌ی برگزاری المپیک 2024پاریس و اعزام ورزشکاران ایران برای شرکت در افتتاحیه‌ی این رویداد ورزشی جهانی، تصاویری ازلباس کاروان ایران در رسانه‌ها منتشر شد که حواشی متعددی در پی داشت. برخلاف دوره‌های گذشته پیش از اعزام کاروان ورزشی ایران، مراسم رسمی‌ای برای رونمایی از لباس ورزشکاران المپیکی ایران برگزار نشد. پس از انتشار اولین تصاویر از لباس ورزشکاران ایران انتقادها قوت گرفت. گاهی تمسخر در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و پس از مراسم افتتاحیه بیشتر شد. تا جایی که کاربران معتقد بودند که گروه ایران که با کشتی از مسیر رژه رد شد گویا یک گروه پزشکی یا پرستاری به پاریس رفته بود.

         

                                   

آیین تحلیف ریاست جمهوری و حضور برخی از چهره‌های جنجالی در مراسم

 

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران، سه‌شنبه (۹ مردادماه) با حضور مقامات کشوری و لشکری، مقامات و هیات‌های ۸۸ کشور جهان، ۱۱۰ هیات خارجی و ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد. در این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، اعضای شورای نگهبان، حجت‌الاسلام صادق لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی از وزرای دولت سابق، سفرای حاضر در تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات‌های خارجی کشورهای مختلف و دعوت‌شده به ایران، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضوریافتند.

              

 

انتصاب محمدرضا عارف به سمت معاون اولی رئیس‌جمهور

محمدرضا عارف با حکم مسعود پزشکیان به‌عنوان معاون اول نهمین رئیس‌جمهور ایران منصوب شد. نگاهی به سن معاونان اول روسای جمهور طی ادوار گذشته حکایت از آن دارد که عارف ۷۳ ساله، عنوان مسن‌ترین معاون اول روسای جمهور را به خود اختصاص داده است.  بدین ترتیب محمدرضا عارف مسن‌ترین معاون اول روسای جمهور کشور در دولت‌های مختلف تا به امروز است.

                                            

        

 

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها